نماینده ویژه کمیسیون امنیت: سهل‌انگاری در اجرای بعضی موازین قانونی در مرگ بهشتی مسجل است

۳۰ آبان ،

amniyat.jpg

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور وزیر کشور در جلسه امروز این کمیسیون گفت:‌ در این جلسه گزارش تفسیری اولیه‌ مرگ ستار بهشتی ارایه شد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: آقای دواتگری نماینده ویژه کمیسیون امنیت، نتیجه بررسی‌ها، بازدیدها و تحقیقات خود را درباره مرگ ستار بهشتی به اعضای کمیسیون گزارش تفسیری داد.

وی افزود: ایشان به ضرورت ارائه نتیجه آزمایشات اشاره کرد و بیان داشت که در مقطع فعلی سهل‌انگاری در اجرای بعضی موازین قانونی مسجل است، اما کلیت موضوع نیازمند تحقیقات قضایی بیشتری است.

نماینده مردم ورامین در مجلس همچنین از حضور محمد نجار وزیر کشور در جلسه امروز کمیسیون امنیت خبر داد و اظهار کرد: وزیر کشور جهت پاسخگویی به سوالات سه تن از نمایندگان در کمیسیون حاضر شد؛ ابتدا سوال قاضی‌پور نماینده ارومیه درخصوص عدم کنترل موزه غرب کشور و عدم جلوگیری از تجارت غیرقانونی مطرح شد که ایشان از پاسخ وزیر و معاونین‌شان قانع نشدند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین بیان کرد: سوال دوم، سوال عوض حیدرپور نماینده شهرضا بود که ایشان از عملکرد استانداران و فرمانداران انتقاد داشته و عدم تعاملات آنان را منشاء مشکلات بسیاری می‌دانستند، نماینده شهررضا نیز از توضیحات وزیر کشور قانع نشد.

نقوی‌حسینی افزود: سوال سوم نیز، سوال کاتب نماینده گرمسار بود که وی سبب تفکیک شهرک صنعتی علی‌آباد در استان سمنان و الحاق آن به استان تهران را بدون ضابطه و برخلاف قوانین تقسیمات کشوری می‌دانستند که توضیحات وزیر کشور برای نماینده گرمسار قانع کننده نبود.

وی همچنین از بررسی و تصویب لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه کشتیرانی بین دو کشور جمهوری اسلامی و دولت جمهوری کوبا خبر داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یادآور شد: در ادامه جلسه امروز، پیشنهاد جوکار نماینده یزد مبنی بر تشکیل کمیته بسیج به عنوان یکی از کمیته‌های فرعی مطرح شد که با اکثریت آرا به تصویب رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.