نماینده کنگره آمریکا خواستار تجزیه پاکستان شد

 “روهراباچه” نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به گیلانی دولت پاکستان را دولتی شکست خورده خطاب کرد و خواستار تجزیه بلوچستان شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، “دانا روهراباچه” نماینده کنگره آمریکا که مقالات متعددی در رابطه با تجزیه “بلوچستان” و تشکیل کشور مستقل بلوچستان نوشته و در رابطه با این منطقه دخالت‌های زیادی در امور داخلی پاکستان کرده، امروز نامه‌ای را برای “یوسف رضا گیلانی” نخست‌وزیر پاکستان ارسال کرده است.

به گزارش پایگاه خبری “تریبون”، وی در این نامه از اوضاع خشونت بار بلوچستان انتقاد کرده و دولت پاکستان را در این زمینه محکوم شناخته است و لقب “دولت شکست خورده” را برای پاکستان عنوان کرده است.

وی در این نامه نوشته است: دولت پاکستان در ظاهر وانمود می‌کند که خشونت‌ها در بلوچستان پایان یافته است، اما هر روز مردم بلوچ را هدف حملات خود قرار می‌دهد.

رئیس کمیته نظارت و بررسی امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه نوشته است: پاکستان یک دولت شکست خورده است و دیگر کمک‌های آمریکا تغییری در اوضاع این کشور به وجود نمی‌آورد.

روهراباچه در رابطه با بلوچستان و وجود تروریسم در این کشور نوشته است: سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی پاکستان در سال‌های طولانی مبالغ زیادی را برای تأمین منابع مالی تروریست‌ها و همچنین خرید سلاح در اختیار افراد شرور در بلوچستان و سایر ایالت‌های پاکستان قرار داده‌اند و آنها را علیه مردم خود مجهز کرده‌اند.

وی در این نامه در دفاع از اختلاف‌های قومی در پاکستان نوشته است: تا زمانی که ارتش و دولت پاکستان حق گروه‌های قومی را در تعیین سرنوشت کشور نا‌دیده بگیرند، خشونت‌های غم‌انگیز همچنان چهره‌ی پاکستان را خدشه‌دار می‌کند.

روهراباچه در این نامه خطاب به گیلانی گفته است: مردم “بلوچ” حق دارند ساختار سیاسی مورد نظر خود را تعیین کنند و آمریکا هم برای فشار به مردم بلوچ هیچ کمکی به اسلام‌آباد نمی‌کند.

علاوه بر این نامه، روهراباچه چندی پیش لایحه‌هایی را به مجلس نمایندگان آمریکا فرستاد که در این لایحه به تجزیه بلوچستان و آزادی مردم این منطقه اشاره شده بود.

وی همچنین در معرفی دکتر “شکیل آفریدی” به عنوان عنصر اصلی در مسئله کشتن “بن لادن” و دریافت مدال طلا برای وی نقش بسیار موثری داشت.

روهراباچه همچنین مسئول برگزاری جلسات کمیته کنگره آمریکا در مورد جدایی بلوچستان در ماه فوریه بود.

۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.