نمایندگان آمریکا در ۱+۵ به کنگره توضیح می‌دهند

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

ایران > سیاست‌خارجی – ممتازنیوز:
باراک اوباما، مذاکره کنندگان ارشد خود با ایران را برای ارائه توضیحات در خصوص تمدید ۴ماهه مذاکرات هسته‌ای ایران به کنگره می‌فرستد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری المانیتور، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و دیوید کوهن، معاون خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی قرار است برای ارائه توضیحات در مورد تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران روز سه‌شنبه به کنگره برود.

آنها در جلسات استماع روز سه‌شنبه هیأت‌های روابط خارجی مجلس نمایندگان و سنا حاضر خواهند شد که انتظار می‌رود با رفتار تند آنها روبرو شود.

بر اساس این گزارش اد رویس، سرپرست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان پیشتر گفته بود، من تمدید مذاکرات هسته‌ای و آزاد شدن بخش دیگری از سرمایه بلوکه شده این کشور را پیشرفت نمی‌بینم.

جمهوری‌خواهان مجلس سنا از زمان تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تا ۲۴ نوامبر ۲۰۲۲ انتقادات زیادی از آن کرده و با ارائه چندین طرح در این زمینه به آن واکنش نشان دادند.

سناتور باب کروکر به همراه چند تن از اعضای کمیته روابط خارجی سنا هفته گذشته طرحی را ارائه داده که در آن تأیید شده است تا کنگره باید به طور رسمی هرگونه توافق با ایران را تأیید کند.

همچنین سناتور مارک کرک روز پنج‌شنبه طرحی را ارائه داد که مانع از کاهش بخش دیگری از تحریم‌های ایران از سوی دولت آمریکا می‌شود.

وی مدعی شده است دولت در صورتی می‌تواند چنین کاری انجام دهد که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا تأیید کند که ۲٫۸ میلیارد دلار از پول بلوکه شده ایران که قرار است طبق تمدید مذاکرات آزاد شود در حمایت از فعالیتهای تروریستی و توسعه سلاح هسته‌ای صرف نمی‌شود.

تاکنون ۶ جمهوری‌خواه این طرح را امضاء کرده‌اند.

به گزارش المانیتور دموکرات‌های آمریکا نیز در مورد تمدید مذاکرات هسته‌ای با ایران ابراز نگرانی کردند اما تاکنون طرح جدیدی را ارائه و یا امضاء نکرده‌اند.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.