نمایندگان اتحادیه اروپا در راه ایران

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

با وجود مخالفت‌های بسیار سیاستمداران اروپایی، آمریکایی و اسرائیلی، اعضای “کارگروه ایران” در پارلمان اتحادیه اروپا روز یک‌شنبه مسافرت یک‌هفته‌ای خود iبه ایران را آغاز می‌کنند.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، دویچه وله(dw) گزارش تفسیری داد: هیأت پنج‌نفره پارلمان اروپا راهی ایران می‌شود. از جمله اهداف مسافرت این هیأت گفت‌وگو درباره ‌حقوق بشر و وضعیت حقوقی زنان اعلام شده است. قرار است که در روزهای آینده کاترین اشتون و سعید جلیلی نیز تماس تلفنی برقرار نمایند.

 

این پایگاه اینترنتی افزود: با وجود مخالفت‌های بسیار سیاستمداران اروپایی، آمریکایی و اسرائیلی، اعضای “کارگروه ایران” در پارلمان اتحادیه اروپا روز یک‌شنبه (۲۸ اکتبر / ۷ آبان) مسافرت یک‌هفته‌ای خود iبه ایران را آغاز می‌کنند. ریاست این هیأت را تاریا کرونبرگ، نماینده‌ی حزب سبز‌ فنلاند در پارلمان اروپا، iبه عهده دارد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری آلمان، مقدمات مسافرت فراهم شده و وزارت امور ‌خارجه‌ جمهوری اسلامی ایران نیز ویزای نمایندگان پارلمان اروپا را صادر نموده است.

 

نمایندگان پارلمان اروپا و مجلس شورای اسلامی ایران پیشتر سالانه دو بار با یکدیگر ملاقات می‌کردند و در رابطه با مسائل گوناگون iبه بحث و گفت‌وگو می‌‌پرداختند. آخرین مسافرت اعضای “کارگروه ایران” در اتحادیه ‌اروپا iبه ایران در سال ۲۰۰۷ صورت گرفت. پس از آن ملاقات‌ها قطع شد. آخرین تلاش در این زمینه در اکتبر سال قبل (۲۰۱۱) انجام شد، اما دولت ایران از صدور ویزا برای سیاستمداران اروپایی اجتناب نمود.

 

به گزارش تفسیری خبرگزاری آلمان، اعضای “کارگروه ایران” پارلمان اروپا با همتایان خود در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان دولت ایران در رابطه با مسائل گوناگون، از جمله حقوق بشر و وضعیت حقوقی زنان، گفت‌وگو خواهند نمود. آنها همچنین برای اطلاع از چگونگی مبارزه‌ی جمهوری اسلامی با قاچاق مواد مخدر iبه مناطق مرزی در شرق ایران مسافرت می‌کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.