نمایندگان ایران و آژانس بار دیگر دیدار می‌کنند

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
نمایندگان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از تاریخ ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) بار دیگر با یکدیگر دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس توافقنامه‌‌ای که در سال قبل امضا کردند باید تا تاریخ ۱۵ می اقداماتی را برای مشخص شدن نکات مبهم انجام بدهند. تهران اعلام کرده که هفت اقدامی که در این راستا باید انجام می‌شد، به اتمام رسانده اما مطرح شدن یک موضوع تازه سبب شده نمایندگان تهران و آژانس یک بار دیگر با هم دیدار کنند.

این دیدار قرار است امروز دوشنبه انجام شود. رویترز با اعلام زمان این دیدار اشاره ای به مکان برگزاری آن نکرده، اما به احتمال بسیار این دیدار در وین انجام خواهد شد.

دلیل انجام این دیدار گزارشی چند روز قبلی است که دربارهٔ چاشنی های انفجاری انتشار یافت.
دیپلماتهای حاضر در سازمان ملل از اقدام ایران در ارائه گزارشهایی دربارهٔ چاشنی‌های مواد منفجره به آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داده و اعلام کردند که آژانس به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از تهران در این خصوص است.

ایران در ادامه همکاری های خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاعاتی را دربارهٔ ساخت چاشنی‌های مواد منفجره در اختیار بازرسان آژانس قرار داده است.

کشورهای غربی مدعی می باشند که از این چاشنی می توان در ساخت بمبهای هسته ای استفاده کرد از همین رو خواستار دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد می باشند. به نوشته رویترز، ایران اعلام کرده که ادعای استفاده از این چاشنی ها برای تولید تسلیحات هسته ای بی اساس است، و تهران این تجهیزات را با اهداف صلح آمیز تولید می کند. اما با این وجود جمهوری اسلامی آماده همکاری با آژانس برای روشن شدن این موضوع است.

به گفته دیپلمات‌ها، ایران اطلاعاتی را دربارهٔ این چاشنی‌های واکنش سریع، در اختیار آژانس قرار داده، اما سوالات تازهی دربارهٔ آنها مطرح است که ایران باید به آنها پاسخ دهد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.