نمایندگان مجلس از توضیحات ظریف قانع نشدند؛ جزئیات پاسخ‌های ظریف

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه ظریف وزیر امور خارجه با حضور در نشست این کمیسیون به سؤالات نمایندگان پاسخ داد، گفت: در این رابطه ۴ نفر از سؤال‌کنندگان پس از استماع صحبت‌های وزیر از پاسخ‌های وی قانع نشدند.

خانه ملت نوشت: سیدحسین نقوی حسینی در تشریح نشست سه شنبه ۶ اسفند کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به ۹ سؤال ۱۱۷ نفر از نمایندگان گفت: ابراهیم آقا محمدی به عنوان یکی از سؤال‌کنندگان دربارهٔ ملاقات هیأت اروپایی با مجرمان فتنه ۸۸ و تقدیم جایزه ۵۰ میلیون یورویی به هر یک از آنان به پاس معارضه با جمهوری اسلامی ایران سؤال پرسید، که ظریف در جواب به این سؤال گفت که نخستا پولی به آنها پرداخت نشده است و ثانیا ما هم مخالفت خود را با ملاقات مذکور اعلام کرده بودیم.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر امور خارجه در این نشست اعلام کرد که بعد از ملاقات این گروه پارلمانی با این اشخاص سفیر مربوطه احضار و با آن برخورد شد، از طرف دیگر باید بگویم که هیچ شرطی برای ورود هیأت پارلمان اروپایی از طرف ایران پذیرفته نشده بود که در نهایت آقا محمدی از پاسخ‌های وزیر قانع نشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین ظریف در پاسخ به سؤال محمدجواد کریمی قدوسی مبنی بر اینکه وی در دانشگاه اعلام کرده است که آمریکا می‌تواند با یک بمب سیستم دفاعی کشور ما را از کار بیاندازد گفت: خوب بود سؤالی که بنده به آن پاسخ دادم نیز قرائت و شنیده می‌شد، من اگر چه جمله نخستم زیبا نبود ولی توضیح کامل دادم که فرهنگ شهادت و حضور ملت سبب حفظ نظام ماست، مقاومت مردم منبع قدرت ملت ایران است که در نهایت کریمی قدوسی نیز از پاسخ وزیر قانع نشد.

نقوی‌حسینی ادامه داد: سؤال بعدی از طرف کریمی قدوسی به نمایندگی از طرف ۵۴ نماینده امضا کننده مطرح شد که در این سؤال این نماینده سبب مواضع انفعالی وزیر امور خارجه در موضوع رژیم صهیونیستی و هولوکاست را جویا شد که ظریف در جواب به این سؤال گفت که من دربارهٔ رژیم صهیونیستی قوی‌ترین مواضع را اتخاذ کردم و بهانه هم دست رژیم صهیونیستی نمی‌دهم.

وی افزود: ظریف ادامه داد جنایتی در غرب اتفاق افتاده، چرا باید فلسطینی‌ها تاوان آن را بپردازند، ما نباید بهانه‌ای بدهیم که زمینه ساز جنایات رژیم اشغالگر باشد که کریمی قدوسی باز هم از پاسخ وزیر قانع نشد.

نقوی حسینی در تشریح سؤال بشیری نماینده مردم پاکدشت از وزیر خارجه مبنی بر اینکه پس از شکست‌های القاعده در سوریه و تهدیدهای مبنی بر حمله به منابع جمهوری اسلامی ایران چرا وزارتخانه در این باره از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران تدابیر لازم اتخاذ نشده و جمعی از اتباع ایرانی به شهادت رسیدند، گفت: ظریف در پاسخ به این سؤال توضیحاتی داد که نماینده سؤال کننده از پاسخ‌های وزیر قانع نشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس ادامه داد: در ارتباط با سؤال بعدی، به سبب حضور نیافتن شهریاری نماینده مردم زاهدان، طرح سؤال به جلسه دیگری موکول شد، همچنین ندیمی و آقایی هم از دیگر سؤال کنندگان بود که به سبب حضور نیافتن سئوال آنها مطرح نشد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.