نمایی سالن کشتی اکسل در لندن: زیباترین کادوی تولد بهترین مربی دنیا/ سوریان، نابغه ای تمام نشدنی

سارا علم بیگی خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به لندن: امروز از هر گوشه سالن کشتی صدای ایران – ایران بلند می شد و سر را به هر طرف که برمی گرداندی، پرچم سه رنگ ایران مشخص بود. از آن طرف سوریان هم از همان ابتدا طوری به روی تشک آمد که با زبان بی زبانی به همه می گفت، به هرمدالی می خواهید فکر کنید، جز طلا. حمید سوریان وقتی حدود ساعت یک و ۳۰ دقیقه ظهر به وقت لندن می خواست برای اولین کشتی به روی تشک بیاید، زیرگیری را از همان راهروی منتهی به سالن اصلی با محمد بنا آغاز کرده بود. زیرگیری از مربی ای که به گفته امیررضا خادم – قهرمان کشتی جهان که در سالن بود، ۸۰ درصد موفقیتش را مدیون او بود.« بدون اغراق سوریان باید در بازیهای پکن هم طلا می گرفت، اما این کادر فنی ناموفق بود که باعث شد او به نتیجه مناسب نرسد. به نظر من این موفقیت نتیجه تلاش چهار ساله کادر فنی است و بی شک ۸۰ درصد این موفقیت را به نام کادر فنی و در راس آن محمد بنا نوشت.»


دیروز روز تولد محمد بنا هم بود. محمد بنایی که وقتی شاگردش بر روی تشک وارو می زد، پرچم سه رنگ را بردوشش انداخت تا با این پرچم مقدس دور افتخارش را در سالن بزند. دوری که شور تماشاگران پرچم بدست که یکصدا فریاد می کشیدند سوریان را دوچندان کند. او که زیبا ترین کادو تولد زندگی اش را از حمید سوریان گرفت. ۸ سال دوری از خانواده . ۸ سال ، شب و روز ماندن در خانه کشتی. ۸ سال خون دل خوردن و وعده و وعید شنیدن. ۸ سال حسرت بی مهری مسئولان و یکباره در روز تولد ، ۴ مسابقه ، ۸ ساعت و یک طلای شیرین.حالا همه از آقا بنا می گویند. او حق داشت روی تشک اینگونه شاگردش را به آغوش بکشد. وزیر باید هم با افتخار در جمع خبرنگاران بگوید:« برای بنا هم جایزه ای ویژه در نظر گرفتیم. یک هدیه خوب برای تولد آقا مربی.»


سوریان امروز اشک همه را درآورد. حتی اشک بهرام افشارزاده ای که حدود ۸۰ سال سن دارد.« واقعا اتفاق بزرگی در ورزش ایران افتاد. خدا را شکر. سوریان امروز حماسه آفرید. حماسه ای به یاد ماندنی. او راه را برای همه آنهایی که باقی ماندند نیز باز کرد. همه دیگر باید خودباوری داشته باشند. او کاری کرد کارستان که باید همچنان ادامه داشته باشد.»
اما سوریان، کشتی گیر ۵۵ کیلوگرمی که تا کنون ۵ مدال طلای جهان در کارنامه خود داشت، این تک مدال المپیک را در ویترین افتخاراتش کم داشت. مدالی که رئیس فدراسیون کشتی از آن به عنوان یک مدالی باارزش یاد می کند«حالا کلکسیون حمید سوریان کامل شد. حالا خیال من برای سایر مسابقات هم راحت تر است. این مدال ارزشمند حاصل دسترنج و مرارتهای سوریان است و باید به او تبریک گفت.»


سوریان، کشتی گیری که پس از باخت در بازیهای المپیک پکن و بازیهای آسیایی گوانگجو کسی باورش نمی شد که دوباره بتواند در المپیک قد راست کند، حالا دوباره آمد و قد کاروان ایران را راست کرد تا با مدال او، قعر جدول را به سایر کشورها بدهیم و به جمع کشورهایی برسیم که مدال خوشرنگ طلا جلوی نامشان ثبت شده است. به امید موفقیت هرچه بیشتر قهرمانان ایران در المپیک لندن.
۴۱۴۱
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.