نمونه اولیه خودروی بدون‌راننده گوگل

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

گوگل اعلام کرده که کار بروی اتومبیل خودکار تولیدی خودش را آغاز کرده است و برای تست عملکرد در دنیای واقعی، چند نمونه اولیه را تولید کرده است. نمونه‌های کنونی خودرو دارای ۲ صندلی می باشند که حداقل امکانات راحتی در آن‌ها به کار رفته است. سرعت این خودروها در حال حاضر به ۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. یک نمایشگر، مسیر را نشان می‌دهد و یک سری حسگر به خودرو کمک می‌کنند تا ۲۷۴ متر از هر طرف را «ببیند».

google self driving car

google self driving car

نمونه‌های خودکار تولید شده گوگل هیچ‌گونه از کنترل‌های معمولی که در یک خودرو انتظار داریم را ندارند؛ چیزهایی مانند رل فرمان یا پدال. گوگل می‌گوید که نرم‌افزارها و حسگرها تمام کارها را انجام خواهند داد.

google self driving car
در نمونه‌های اولیه، کمپانی سعی کرده نهایت سادگی را حفظ کند تا آن‌ها بتوانند برای تغییراتی که انجام می‌دهند، نهایت آزادی عمل را داشته باشند. بنابراین، کمپانی به سرعت می‌تواند مشکلات و موانع را شناسایی و تمهیدات لازم را برای آن‌ها بیندیشد. هدف گوگل این است که خودرویی را تولید کند که بتواند شما را فقط با فشردن یک دکمه به مقصد برساند و نقش انسان را در این فرآیند به صورت کامل حذف کند. کریس اورمن، رئیس پروژه اتومبیل‌های خودکار گوگل می‌گوید:

مدت‌هاست که برای ساخت وسیله نقلیه‌ای تلاش می‌کنیم که بتواند تمام کارهای رانندگی را به تنهایی انجام دهد. فقط تصور کنید که بدون هیچ دردسری به سفرهای داخل شهری می‌پردازید و ۲۰ دقیقه زمان را صرف پیدا کردن پارکینگ نمی‌کنید. رانندگان مسن‌تر دیگر نیازی به پیدا کردن سوئیچ نخواهند داشت و مواردی مثل حواس‌پرتی و خواب‌آلودگی در رانندگی به تاریخ خواهد پیوست.

google self driving car
کمپانی گوگل برنامه‌ریزی کرده تا حدود ۱۰۰ نمونه از این خودرو را تولید کند و این خودروها کار خود را از همین تابستان آغاز خواهند کرد. البته این مدل‌های اولیه به دلایل ایمنی، از همان کنترل‌های مرسوم (فرمان و …) استفاده خواهند کرد. اورمسون در این رابطه اضافه می‌کند:

اگر پیشرفت این تکنولوژی مطابق انتظار پیش برود، سعی خواهیم کرد که این تکنولوژی را همراه با شرکایمان به جهانیان عرضه کنیم.

گوگل قبلاً در زمینه اتومبیل‌های خودکار مطالعاتی انجام داده و به این منظور از نسخه‌های اصلاح شده مدل‌هایی مانند تویوتا پریوس و آئودی TT استفاده کرده است. در نتیجه توانسته سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای موردنیاز برای این کار را توسعه دهد. بسیاری از خودروسازان نیز در حال بررسی و مطالعه اتومبیل‌های خودکار می باشند؛ خودروسازانی مانند ولوو و مرسدس. [دانلود ویدئو]

شما آینده خودروهای هوشمند و خودکار بدون نیاز به راننده را چگونه می‌بینید؟

۰۹

خرداد


google self driving car


مسعود انیس حسینی، مترجم خبرها و مطالب در پایگاه اینترنتی پدال


سایر خودروهای آمریکایی اخبار تکنولوژی رانندگی ویدئو کلیپ


فیسبوک


۲ بازدید کننده


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.