نمی‌خواهیم با جنگ و فروش سلاح سفره خود را رنگین کنیم؛ از فشار دشمن هراسی نیست

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

رئیس جمهور:

نمی‌خواهیم با جنگ و فروش سلاح سفره خود را رنگین کنیم؛ از فشار دشمن هراسی نیست

ایران > دولت – ممتازنیوز:
رئیس جمهور با بیان این‌که ما ملت صلح‌ایم و قصد تحمیل جنگ به هیچ کشوری را نداشته و نداریم، اظهار کرد: با این وجود ما از فشار دشمن هیچ هراسی نداریم و در برابر تجاوز ایستادگی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور صبح امروز در سخنرانی خود پیش از آغاز رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد شهدا، جانباران، ایثارگران و خانواده‌های آنها، اظهار کرد: وحدت، انسجام، قدرت و ایستادگی ملت امروز در سایه رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

وی در ادامه افزود: ما دیدیدم در هفته‌های گذشته چگونه دل‌های همه مردم به این قلب تپنده کشور متصل بود و مردم ارادت و دلدادگی خود را به خوبی در برابر این بزرگمرد نشان دادند.

رئیس جمهور همچنین با بیان این‌که هفته دفاع مقدس هفته درس‌آموزی برای ما و برای دشمنان ما، اظهار کرد: ملت ایران در برابر انواع سلاح‌های دشمن و اتحاد آنها با ایستادگی خود اجازه نداد خواب دشمن برای ذلت و تسلیم ملت تحقق یابد. جوانان، ارتشیان، سپاهیان، نیروی انتظامی و بسیج همه در کنار هم قرار گرفتند و فرامین امام راحل را سرمشق خود قرار دادند. از عصر روز ۳۱ شهریور سال ۵۹ و همزمان با صدور پیام امام همه لباس رزم پوشیدند و به سوی جبهه‌ها حرکت کردند.

روحانی با بیان این‌که در کمتر از ۲۴ ساعت از آغاز تجاوز رژیم عراق به ایران خلبانان نیروی هوایی ارتش پاسخ مناسبی به متجاوزان دادند و همزمان هوانیروز، تانک‌ها، توپخانه‌ها و رزمندگان در صفی واحد در برابر متجاوزان ایستادند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که دشمن فکر می‌کرد که اگر متحد شوند و پول‌های مرتجعین به کمک آنها بیاید می‌توانند انقلاب را به شکست منجر کنند، اظهار کرد: مقاومت مردم ایران باعث شد که نقشه‌های آنها شکست بخورد. اما دشمن از اشتباهات خود درس نگرفت و آنها را تکرار کرد. ملت ایران در دوران جنگ از سلاح‌های غربی و شرقی از جمله سلاح شیمیایی ارسالی غرب و ماهواره‌های جاسوسی و تبلیغات آنها نهراسیدند و راه خود را ادامه دادند و توانستند پیروزی‌های متعددی را به دست آورند. گرچه در این راه بهترین فرزندان کشور تقدیم شد و خسارات مادی به مردم وارد شد. اما گویی ملتی جدید، کشوری جدید با روحیه‌ای نو و با قدرتی جدید آفریده شد.

روحانی در ادامه با بیان این‌که ظاهر هشت‌ساله دفاع مقدس یک دفاع بود، خاطرنشان کرد: اما باطن آن بازدارندگی در برابر همه توطئه‌ها بود. اما دشمن درس لازم را نیاموخت و به بهانه مسأله هسته‌ای جنگ هشت ساله‌ای را از نوع جنگ اقتصادی و تحریم به ملت تحمیل کرد. با این وجود ملت ایران در این هشت ساله ایستادگی کرد و به جهانیان اعلام کرد که ما به دنبال سلاح کشتار جمعی نیستیم اما برای پیشرفت علمی، دستیابی به توسعه و احقاق حقوق خود هرگز در برابر فشارهای غرب سر فرود نمی‌آوریم. اکنون ملت با مقاومت خود توانسته است با تورم و رکود فاصله بگیرد و قدمی را برای رونق اقتصادی بردارد.

به گفته وی امروز نیروهای مسلح و اقوام و مذاهب همه به صورت یکپارچه و در سطحی واحد و تحت لوای قانون اساسی و دولتی واحد در برابر دشمن ایستادگی می‌کنند.

روحانی همچنین با اشاره به این‌که ما نمی‌خواهیم با ایجاد جنگ و فروش سلاح سفره خود را رنگین کنیم، گفت: برخی کشورهای غربی سفره‌های خود را با خون ملت‌های دیگر رنگین می‌کنند اما ما سفره خود را با تلاش، کوشش، اقتصاد پاک و نان حلال رنگین می‌کنیم. ما قصد جنگ و تجاوز نداریم اما در برابر تجاوز ایستادگی می‌کنیم.

روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت همه تلاش خود را برای تقویت نیروهای مسلح و ایجاد رفاه خانواده‌های شهدا و ایثارگر را به کار گرفته است. در طول مهرماه امسال ۱۷۰۰ میلیارد تومان از معوقات این خانواده‌ها به آنها پرداخت می‌شود.

وی همچنین با بیان این‌که امروز نیروهای مسلح ایران قویترین نیروهای مسلح منطقه هستند، خاطرنشان کرد: ما به این نیرو افتخار می‌کنیم و با همه توان از آن حمایت می‌کنیم و تردید نداریم که همه مردم پشتوانه قوی نیروهای مسلح و نیروهای مسلح پشتوانه قوی نظام و کشور هستند.

رئیس جمهور با اشاره به وجود ناامنی و آشوب در منطقه، گفت: ایران نقطه ثبات خاور میانه است و به مظلومان همواره کمک کرده و می‌کند. خوشبختانه ملت‌های منطقه در برابر تروریسم و زیاده‌خواهی ابرقدرت‌ها ایستادگی می‌کنند و دولت و نیروهای مسلح ایران نیز کمک آنها خواهند بود.

روحانی در پایان با اشاره به پیروزی‌ها مردم در عراق، سوریه، غزه، فلسطین، یمن و افغانستان، گفت: ما همه متحد باید باشیم و در پی به اهتزاز درآوردن پرچم توحید، اسلام، استقلال و ایستادگی در سراسر دنیای اسلام هستیم. اگر این ایستادگی ادامه یابد نصرت نهایی از آن ما خواهدبود.

– .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.