نمی گذاریم با سرنوشت مردم مصر بازی شود/ دولت ائتلافی تشکیل خواهم داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، محمد مرسی در یک کنفرانس خبری در قاهره اظهار داشت: ما با صدور متمم قانون اساسی، انحلال پارلمان و نظارت قضایی بر مصر مخالفیم.

وی تصریح کرد: نمی توان صدور متمم قانون اساسی را پذیرفت چرا که این مسئله بدون اطلاع مردم مصر و بدون برگزاری همه پرسی صادر شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال برقراری ثبات و آرامش برای مصر است گفت: ما در انتظار اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در اسرع وقت هستیم و آنچه که از سوی ستاد انتخاباتی درباره پیروزی من در انتخابات اعلام شده است با استناد به نظارت قضات بر حوزه های انتخاباتی بیان شده است.

مرسی با بیان این مطلب افزود: نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری مصر واضح و روشن است و ما هرگز اجازه نخواهیم داد  نتایج انتخابات و خواست و انتخاب مردم به بازی گرفته شود.

نامزد اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر در ادامه از تمامی جریان های مصری خواست که در شرایط کنونی برای مقابله با توطئه های پیش رو با یکدیگر متحد باشند.

وی در همین رابطه به رایزنی های خود با شخصیت های انقلابی و ملی مصر اشاره و اعلام کرد: در جریان رایزنی با گروه های سیاسی مختلف بر ضرورت پایبندی به اصول و اهداف انقلاب ۲۵ ژانویه و غیرنظامی بودن حکومت تاکید شد.

مرسی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت که در صورت پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری دولت ائتلافی تشکیل خواهد داد و همچنان به وعده خود مبنی بر انتخاب نمایندگان رئیس جمهور خارج از اعضای حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین پایبند است.

خاطرنشان می شود تاخیر در اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری و صدور متمم قانون اساسی که اختیارات رئیس جمهور مصر را کاهش می دهد از جمله اقدامات شورای عالی نظامی این کشور است که خشم مصری ها را برانگیخته است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.