نهادهای حوزوی یاد آیت الله مشکینی را گرامی می دارند

خبرگزاری آریا- نهادهای حوزوی در اطلاعیه مشترکی، با تسلیت فرا رسیدن پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی،‌ رییس فقید جامعه مدرسین حوزه، عموم مردم به ویژه حوزویان را به شرکت در مراسم بزرگداشت این عالم فقید دعوت کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ این اطلاعیه که از سوی جامعه مدرسین، شورای عالی،‌مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مجلس خبرگان رهبری، جامعه روحانیت مبارز،‌مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران،‌جامعه المصطفی،‌موسسه دارالحدیث،‌شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و بیت آیت الله مشکینی صادر گردیده است،‌ بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
)انا لله و انا الیه راجعون(
خاطره جانسوز رحلت عالم جلیل القدر و فقیه وارسته مرحوم آیت الله حاج شیخ علی اکبر مشکینی(ره)، اندوه گرانی است که گستره دل‌ها را فرا گرفته و روان عاشقان را داغدار ساخته است. آن مفسر برجسته قرآن و معلم بزرگ اخلاق، در طی سال‌های عمر خود کوشید تا با حُسن رفتار و شیوایی گفتار، دل‌های توده‌های مردم را عاشق اسلام عزیز سازد و اخلاق انبیاء‌ و اولیای الهی را در جامعه گسترش دهد. محفل درس اخلاق او آکنده از معنویت و عشق و ارادت به حضرت صاحب الزمان(عج) بود و با خطبه‌های دلنشین نماز جمعه همه را به تقوای الهی و پرهیزگاری دعوت می‌نمود، همچنین آن مجاهد بزرگ از نخستین یاران امام عزیز در نهضت بزرگ اسلامی‌اش‌ بشمار می‌آید و تا آخرین لحظات عمر خود نیز همواره مدافع انقلاب و ارزش‌های آن – بویژه اصل مترقی ولایت فقیه- بود؛ آن ایامی که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر می‌شد، رزمندگان اسلام را از کوثر کلمات خویش سیراب می‌ساخت و به بذل جان در راه خدا تشویق می‌نمود و آن گاه که بر کرسی ریاست مجلس خبرگان رهبری تکیه می‌زد، تواضع و فروتنی را به یاد همگان می‌آورد. آری آن فقیه وارسته و آن معلم بزرگ اخلاق، سرمشق خوبی برای طلاب و روحانیان و دیگر اقشار ملت شریف ایران بود.
در پنجمین سالگرد رحلت ایشان با حضور مراجع عظام تقلید، علماء، طلاب و عموم مردم شریف جهت تعظیم شعائر اسلامی گردهم می‌آئیم و یاد و خاطره آن عارف الهی را گرامی می‌داریم.
زمان: پنجشنبه ۱۸/۳/۹۱ مصادف با شانزدهم رجب المرجب ۱۴۳۳ بعد از نماز مغرب و عشاء
مکان: مسجد اعظم قم


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.