نهادهای مدنی اصلی‌ترین حامی زنان در جامعه/ مخالف تشکیل وزارتخانه زنان هستم

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه با تشکیل وزارتخانه زنان مخالف است، گفت: مشارکت در تشکیل نهادهای مدنی تاثیر بسزایی در تقویت نقش زنان ایرانی دارد و به عنوان اصلی‌ترین حامی زنان در جامعه به حساب می‌آید.

“میرزابابامطهری‌نژاد” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ اهمیت نقش زنان در جامعه و نحوه فعالیت آنها اظهارداشت: هر گونه فعالیت اجتماعی زنان به لحاظ شرایط جسمی، دینی و مذهبی که مغایرتی با شئونات اسلامی نداشته باشد، ممانعتی ندارد.

وی به موانع موجود برای فعالیت زنان ایرانی در جامعه اشاره و تصریح کرد: جامعه باید پذیرای حضور و فعالیت زنان در عرصه‌های مختلف باشد و از هرگونه نگاه تک بعدی نسبت به زنان پرهیز شود تا این موانع فرهنگی به عنوان بزرگترین مانع برای حضور و فعالیت زنان  به مرور زمان رفع شود.

عضو حزب مردم‌سالاری به نقش جامعه برای کمک به حضور زنان در اجتماع اشاره و خاطرنشان کرد: جامعه باید با فراهم کردن تسهیلات راحت و فرهنگ‌سازی مناسب، نقش زنان را پررنگ و به حمایت نهادهای مدنی به عنوان اصلی‌ترین حامی حقوق زن در جامعه، بها داده شود تا از این طریق جایگاه زنان ارتقاء و از اقتدار لازم برخوردار شود.

مطهری‌نژاد” تفکیک جنسیتی” در جامعه را یکی از مشکلات موجود برای زنان عنوان کرد و افزود: شکاف‌های موجود برای زنان باید از سوی نهادهای مربوط به حقوق بانوان که به صورت قدرتمند وارد عرصه می‌شوند، مرتفع و مورد حمایت قدرت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با تشکیل وزارتخانه زنان در اجتماع مخالفم، گفت: تأسیس تشکل‌ها و نهادهای مدنی مربوط به زنان بسیاری از راه‌ها را برای رسیدن به اهداف و ارتقاء جایگاه زنان کوتاه می‌کند.

عضو حزب مردم سالاری با بیان اینکه تشکیل نهادهای مدنی اصلی ترین و آخرین راه حل ممکن برای فعالیت زنان ایرانی در جامعه است، گفت: ما باید با حرکات خود از هرگونه جداسازی محیط برای فعالیت زنان که سبب تضعیف این طبقه اجتماعی می‌شود، بپرهیزیم، تا به نوعی حقوق از دست رفته زنان به خصوص در بحث تبعیض جنسیتی بازیابی شود.

مطهری نژاد در پایان با بیان اینکه مشارکت در تشکیل نهادهای مدنی تاثیر بسزایی در تقویت نقش زنان ایرانی دارد، خاطرنشان کرد: در بخش مدیریتی نباید به زنان در جامعه اجحاف کرد، چرا که بسیاری از آنان دارای توانایی‌های بسیار بالایی می باشند که باید از آن برای ارتقاء و پیشرفت جامعه بهره برد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.