نهادهای حقوقی مصر ابطال نتایج همه پرسی قانون اساسی را خواستار شدند

۲۷م آذر ،

برخی نهادهای حقوقی مصر با اعلام اینکه در همه پرسی قانون اساسی این کشور تقلب گسترده روی داده، خواهان ابطال نتایج آن و برگزاری مجدد همه پرسی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، بعضی از نهادهای حقوقی مصر از جمله کمیته حقوق بشر مصر با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی در قاهره اعلام کردند، در برگزاری و شمارش آرای همه پرسی قانون اساسی مصر که روز شنبه انجام شد، به شکل گسترده تقلب صورت گرفته است.

نهادهای حقوقی مصر اعلام کردند که باید دور اول همه پرسی بار دیگر برگزار شود و تقلب‌هایی که در این دوره انجام شده در دور دوم آن که قرار است شنبه هفته آینده برگزار شود، تکرار نشود.

نهادهای مذکور اعلام کردند که به سبب کمبود قضاتی که بتوانند نظارت بر انتخابات را بر عهده بگیرند و نیز تسلط کامل دولت بر روند رای گیری و شمارش آرا ، در همه پرسی تقلب‌های بسیاری صورت گرفته که از جمله آنها می‌توان به ورود اعضای حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان المسلمین به حوزه های رای گیری است.

آنها همچنین لیستی از تقلب‌های انجام شده در روند رای‌گیری و شمارش آرا آماده کردند که بعضی از این موارد را برای خبرنگاران قرائت کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.