نهاد عقیدتی سیاسی حاصل نگاه ژرف و اصولی امام خمینی (ره) است

حجت الاسلام ابوتراب بهرامی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی افزود: سازمان عقیدتی سیاسی از پایگاههای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی است که نظارت و رعایت شئون اسلامی و ارتقای معنویت از مهمترین ماموریتهای این سازمان به شمار می رود.

وی اضافه کرد: همه افراد با تمام توان برای بهبود اخلاق در جامعه و نزدیک شدن به اخلاق اسلامی در جامعه بکوشند.

وی اظهار کرد: در این میان نیروی انتظامی به دلیل ماموریت های ویژه و مهم ماموران آن در راه مقابله با بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی یکی از مهمترین ارکان حفظ اخلاق و شئونات اسلامی به شمار می رود و عقیدتی سیاسی در این راستا بسیار تاثیرگذار است.

رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری با تاکید بر هوشیاری و مراقبت تمامی افراد جامعه برای مقابله با هجمه های بی شمار دشمنان در دنیای امروز افزود: دشمنان قسم خورده نظام اسلامی، کمر همت به مقابله جدی با توسعه ایران اسلامی بسته اند و در این خصوص از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

حجت الاسلام بهرامی جنگ نرم را یکی از مهمترین موضوعات مورد تاکید دشمنان برای تاثیرگذاری بر مردم ایران دانست و گفت: باید با تمام توان بصیرت خود را افزایش دهیم تا در مقابل تهدیدات نرم استکبار جهانی مصون مانده و آنها را شکست دهیم.

وی با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در آذربایجان غربی برای مقابله با جنگ نرم، نیروی انتظامی این استان را نهادی تاثیرگذار در این خصوص دانست و خواستار تداوم روزافزون این تلاشها شد.

در این آیین حجت الاسلام موحدیان به عنوان رییس جدید عقیدتی سیاسی انتظامی آذربایجان غربی معرفی و از خدمات حجت الاسلام غلامی قدردانی شد.

رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر فضای حاکم بر نیروی انتظامی، فضایی اسلامی و انقلابی است و این امر مورد تایید و تاکید بسیاری از مردم و صاحبنظران نیز هست.

وی پوشش مناسب اسلامی را از مولفه های اساسی خانواده های کارکنان ناجا برشمرد و اضافه کرد: این حاکمیت اسلامی موجب شده است کارکنان نیروی انتظامی با تمام توان در راه اعتلای فرهنگ اسلامی در جامعه نیز کوشا باشند.

وی اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و اعتقادی برای کارکنان و خانواده های ناجا را از رئوس برنامه های عقیدتی سیاسی ناجا در سالهای اخیر ذکر کرد و گفت: گسترش فرهنگ نماز، اجرای مستمر جلسات آموزشی بصیرت و اجرای برنامه های مختلف قرآنی در بین کارکنان و خانواده ها از جمله اقداماتی است که در راستای اعتلای فرهنگی خانواده ناجا در این سالها انجام شده است.

رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به برنامه های ویژه این سازمان برای مراکز آموزشی ناجا اظهار کرد: مراکز آموزش سربازی، آموزشگاههای تخصصی ویژه درجه داری و افسری و دانشگاه نیروی انتظامی پایگاههایی هستند که بیشترین تمرکز سازمان عقیدتی سیاسی برای اجرای برنامه های فرهنگی بر روی آنها متمرکز شده است.

حجت الاسلام بهرامی سازمان عقیدتی سیاسی را سازمانی فرهنگی دانست و افزود: مسوولیت تعلیم و تربیت و ارتقای بینش سیاسی اجتماعی کارکنان در قالب مراسم ویژه، سخنرانی، چاپ و انتشار نشریات و مجلات مختلف و مسابقات ورزشی بر عهده این سازمان است که اهتمام ویژه ای نیز در این خصوص انجام شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی پنج ساله این سازمان بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری اظهار کرد: در این راستا دو برنامه ویژه با محوریت خانواده ها و بازنشستگان طراحی شده که در این راستا اقدامات خوبی نیز تدوین و اجرا خواهد شد.

۸۱۳۶/۵۸۱/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۲۴۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.