نهایی شدن احتمالی توافق ایران و آژانس در ژانویه

۲۴م آذر ،

چکیده: هرمان ناکارتس پس از بازگشت از ایران ضمن «خوب توصیف کردن نشست تهران» گفت که انتظار می‌رود مذاکرات میان آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران دربارهٔ چگونگی انجام تحقیقات از برنامه هسته‌یی ایران ماه آینده به یک توافق منجر شود.

خبرگزاری رویترز از وین گزارش داد: هرمان ناکارتس، معاون مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از مذاکرات روز پنجشنبه در تهران، روز جمعه در فرودگاه وین به خبرنگاران گفت: ما توانسیتم پیشرفت حاصل کنیم.

قرار است گفت‌و‌گوهای بیشتری در تاریخ ۱۶ ژانویه میان دو طرف انجام گیرد.

ناکارتس گفت: ما انتظار داریم یک رویکرد ساختاری را نهایی کنیم و سپس بلافاصله پس از آن اجرای آن را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: ما نشست‌های خوبی داشتیم.

همچنین بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، ناکارتس گفت: ما توافق کردیم در تاریخ ۱۶ ژانویه سال آینده میلادی بار دیگر با یکدیگر دیدار کنیم، و انتظار داریم در آن نشست رویکرد ساختاری را نهایی و بلافاصله اجرای آن را آغاز کنیم.

وی افزود که پارچین «بخشی از این رویکرد ساختاری است.»

علی اصغر سلطانیه، نماینده دایم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از نشست تهران گفت: دور بعدی مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی۲۷ دی ماه در تهران برگزار می گردد.

سلطانیه با اعلام این خبر به خبرنگار ایسنا گفت: هیات نمایندگان آژانس در سفر یک روزه به تهران در نشستی فشرده و در دو نوبت صبح و عصر با نمایندگان ایران مذاکره کردند.

وی ادامه داد: این گفت و گوها پنجشنبه ۲۳ آذر در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد و پیشرفت خوبی بدست آمد.

سلطانیه همچنین اظهار کرد: در پایان این نشست یک روزه مطابق توافق صورت گرفته میان دو طرف، دور بعدی مذاکرات ۲۷ دی ماه در تهران برگزار خواهد شد.

هیات هفت نفره فنی آژانس به سرپرستی هرمان ناکارتس بامداد جمعه تهران را ترک کرد.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.