نهایی شدن “صادرات گاز “ایران به عراق در شهریور ماه سالجاری/قیمت “بنزین” هنوز مشخص نشده است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اعلام جزئیات افزایش قیمت گاز در سال ۹۳،تعیین نشدن قیمت بنزین،احداث ۸ پالایشگاه تازه در عسلویه و بازدی وزیر نفت از واحد کنترل و نظارت شرکت گاز از جمله مهمترین خبرها در حوزه صنعت نفت در هفته قبل بود.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اتفاقات مهمی که در عرصه نفت و گاز و پتروشیمی در طی ۶ روز قبل در این حوزه انتشار یافته در این گزارش ممتاز به نقل از به عنوان نمونه در این گزارش ممتاز به نقل از آورده می گردد.

۸میلیارد دلار کاهش تولید “پتروشیمی” ناشی از کمبود گاز/ احداث ۸ واحد پالایشگاهی تازه در “عسلویه”

معظمی گفت: در سال قبل صنعت پتروشیمی به سبب کمبود سوخت و قطعی گاز ، با ۷٫۵ میلیون تن کاهش تولید روبه رو شد به طوریکه این کاهش تولید به ارزش ۸ میلیارد دلار بوده است.


مذاکرات با ترکیه دربارهٔ تعدیل قیمت و افزایش صادرات “گاز”ادامه دارد
معاون وزیر نفت ایران در امور بین الملل و بازرگانی گفت: مذاکرات دربارهٔ افزایش صادرات گاز به ترکیه و تعدیل قیمت گاز روند طبیعی را طی می کند.

افزایش قیمت “بنزین” هنوز تعیین نشده است
سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران گفت: تاکنون خبری در خصوص افزایش قیمت بنزین از سوی دولت و ستاد هدفمندسازی یارانه به شرکت ملی پالایش و پخش ابلاغ نشده است.

ثبت حدود ۵٠٠ پروژه “شرکت نفت” در سامانه یکپارچه نظام پژوهش و فناوری

عمادی، از ثبت و بارگذاری بیش از ۵٠٠ پروژه پژوهشی این شرکت در سامانه یکپارچه نظام پژوهش و فناوری صنعت نفت خبر داد.

“گازبهای ماهانه خانگی” به ۲۵۰ هزار تومان در سال۹۳ افزایش یافت/درآمد ۹۸ تومانی شرکت گاز به ازای هر مترمکعب

مدیرگارسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: طبق تعرفه های تازه در سال ۹۳ میزان گازبهای ماهانه مردم در بخش خانگی در کمترین میزان مصرف (تا ۴۵ متر مکعب) حدود ۷ هزار تومان در فصول گرم و در بیشترین میزان مصرف در فصول سرد حدود ۲۵۰ هزار تومان است.

صادرات یک میلیون بشکه‌ای “نفت ایران” تا ماه ژوییه/ صادرات “گاز” افزایش می‌یابد

معاون وزیر نفت در امور بین الملل گفت: ایران تا ماه ژوییه یعنی زمان تجدید یا انقضای توافق موقتی هسته‌ای، روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت صادر خواهد کرد.


واردات “بنزین” به سبب آلایندگی بنزین تولیدی “پتروشیمی”ها نیست/ حفظ تولید بنزین در پتروشیمی‌ها

امیری خامکانی گفت: واردات بنزین به سبب آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها نیست، وزارت نفت به منظور کاهش مصرف بی‌رویه بنزین و بازگرداندن واحدهای پتروشیمی به تولید تصمیم بر واردات گرفته است.

بازدید وزیر نفت از واحد کنترل و نظارت شرکت “گاز”

وزیر نفت از واحد کنترل و نظارت (دیسپچینگ) شرکت ملی گاز بازدید کرد.

بنزن و آروماتیک سوخت توزیعی در تهران منطبق استاندارد یورو۴ است

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به تاثیر دو پارامتر بنزن و آروماتیک بر سلامت مردم، این دو پارامتر در سوخت توزیعی تهران مورد بررسی قرار گرفت و درصدهای به دست آمده منطبق با استاندارد یورو ۴ بود.

مکانیزه کردن فرآیندهای مدیریت پروژه های پژوهشی در وزارت نفت

معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت به منظور هماهنگ سازی، کارآمد سازی و نظارت بر فرآیندهای پیشنهاد پروژه، عقد قرارداد، اختصاص منابع و استفاده از نتایج پروژه اقدام به تدوین نظام جامع راهبری پژوهش و فناوری وزارت نفت کرده است.

جزییات افزایش قیمت گاز در سال ۹۳ اعلام شد

شرکت ملی گاز جزییات افزایش قیمت گاز در سال در بخش های خانگی، صنعتی و عمومی را اعلام کرد.

لزوم بازنگری نظام آموزشی در حوزه صنعت و کسب و کار

خسروخاور گفت: نظام آموزش در حوزه کسب و کار و صنعت باید بازنگری شود تا کارآفرینی و اشتغال در کشور شتاب بیشتری به خود بگیرد و گرنه شاهد تورم بیکار خواهیم بود.


سهم “پارس جنوبی” در تولید گاز کشور به ۷۰ درصد می‌رسد

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به نقش مهم این مجتمع در تولید گاز و سبد انرژی کشور گفت: با راه اندازی پالایشگاه‌های تازه سهم مجتمع در تولید گاز کشور به ۷۰ درصد می‌رسد.

افزایش ۷٫۱ درصدی حجم انتقال “گاز” در منطقه ۴ عملیات

مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز گفت: با تلاش و همدلی کارکنان در سال قبل ، این منطقه حرکت سریعی را به سوی تعالی،رشد و بالندگی آغاز نمود و موفق شد طی سال ۹۲ به رشد حدود ۷٫۱ درصدی در انتقال گاز دست یابد.


امسال واردات “بنزین” افزایش می‌یابد/ تولید بنزین پتروشیمی‌ها هنوز متوقف نشده است

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: واردات بنزین در سال قبل روزانه ٣,۵ میلیون لیتر بوده که در صورت تصویب نهایی، این میزان به ١٠ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

سمت و سوی “هدفمندی” منابع را در پیش بگیریم نه “هدرروی” منابع انرژی

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG گفت: اگر بنزین ۱۲۰۰یا ۱۳۰۰ تومان و نرخ CNG بیشتر از این باشد ضربه سنگینی به بخش حمل و نقل کشور وارد خواهد کرد.

برنامه زمان‌بندی، روش واگذاری و دیگر شرایط فروش شرکت‌های زیرمجموعه شرکت‌های نفت ایران، ملی گاز ایران و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در دستور کار هیات واگذاری قرار گرفت.

افزایش چشمگیر تولید پرولین در پتروشیمی بندر امام

سال قبل تولید محصول پروپیلن در شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش یافت.

راه اندازی مراکز جدید “درمانی” و مجهز در سال جاری/ اعلام نتایج آزمایشگاهی از طریق ارسال پیامک

کیان از راه اندازی مراکز درمانی جدید و نوسازی مراکز قدیمی در سال ۹۳ خبر داد و گفت: هم اکنون حدود ۳۰ پروژه ساختمانی در سطح مراکز تحت پوشش سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تعریف شده که در سال جاری تعدادی از آنها به طور رسمی افتتاح می شوند.

افزایش”نرخ کارمزد” جایگاه‌داران با وجود تصویب هنوز اجرایی نشده است

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: افزایش نرخ کارمزد قرار بود از اواخر سال قبل در کشور اجرایی شود متاسفانه هنوز به دلیل مغایرت با مصوبه مجلس منتظر تصمیم شواری اقتصاد است.


صادرات بیش از ۱۴ میلیارد دلاری کالا از “گمرک” منطقه ویژه انرژی پارس
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از صادرات ۱۴٫۳ میلیارد دلار کالا از گمرک این منطقه در سال ۹۲ خبر داد و گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن دو درصد و از حیث ارزش چهار درصد رشد را نشان می‌دهد.

تک نرخی شدن “بنزین “، مانع افزایش بی رویه مصرف می گردد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت قیمت بنزین را متناسب با نرخ یارانه در نظر بگیرد به طور یقین اقشار جامعه کمتر آسیب می پذیرند و با اجرای آن عدالت یکسان در جامعه حاکم می شود.

برنامه بلندمدت برای کاهش وابستگی به “درآمدهای نفتی”

برای جلوگیری از وابستگی به درآمدهای نفتی، برنامه بلندمدتی برای اقتصاد کشور اتخاذ شود.

وزارت نفت نیازمند مدیریتی یکپارچه است/ سازندگان داخلی توان ساخت قطعات وتجهیزات نفتی مورد نیاز را دارند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه مسولان نفتی و دولتی هنوز به توان داخلی اعتماد کامل ندارند باید در این راستا چاره ای اندیشیده شود.

“پالایشگاه‌”های نفتی را گسترش دهیم
برای رسیدن به ارزش افزوده بالاتر باید پالایشگاه‌ها را گسترش و نفت را به محصولات گوناگون تبدیل کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.