نهمین جشنواره بین المللی فیلم بانوان در برگزارمی شود

۱۰م اسفند ،

نهمین جشنواره بین المللی فیلم بانوان توسط انجمن بین المللی بانوان در رادیو و تلویزیون (IAWAT) با تاکید بر سینمای ایران و کره جنوبی ۱۵ اسفند به مدت چهار روز در مرکز بین‌المللی هند برگزار می گردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیشتر در ملاقات مدیر این جشنواره، خانم”آنوپام سریواستاو” با علی فولادی رایزن فرهنگی ایران در دهلی نو بر ضرورت حضور فرهنگی سینمای جمهوری اسلامی ایران در مناطق مختلف هند تاکید شد.

خانم سریواستاو، اظهار امیدواری کرد برنامه های متنوعی در خصوص سینمای ایران در هند و شهرهای مختلف آن برگزار شود.

وی گفت: با توجه به تاکید این جشنواره بر سینمای ایران و سفر جشنواره پس از دهلی به شهرهای مهم دیگر مانند پونا، کلکته، حیدرآباد و ایالتهای جنوبی مانند کرالا وتامیل نادو، علاقمندان سینمای ایران در این مراکز فرهنگی فرصتی می‌یابند تا با سینمای بانوان ایران نیز آشنا شوند.

در این جشنواره فیلمهایی که توسط بانوان ساخته و یا تهیه شده اند با موضوعات مهاجرت، خانواده و والدین، زندگی شهری، ملیت و هنر به نمایش گذاشته خواهد شد. بطور کلی در این جشنواره ۴۱ فیلم از کشورهای مختلف و هند شرکت خواهند کرد. انتظار می‌رود ۲۴ نفر بانوان کارگردان و دست اندر سینمایی در این اتفاق حضور یابند که شش نفر آنان ایرانی خواهند بود.

این جشنواره با سخنرانی فولادی رایزن فرهنگی کشورمان و وابسته فرهنگی کره جنوبی و با نمایش فیلم ایرانی «آینه های روبرو» ساخته خانم نگار آذربایجانی، رسما افتتاح می گردد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.