نهمین دوره مسابقه خوشنویسی جهان اسلام در ترکیه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نهمین دوره مسابقه بین‌المللی خوشنویسی جهان اسلام از سوی سازمان همکاری‌های اسلامی و مرکز پژوهشی تاریخ،‌هنر و خوشنویسی اسلامی (ارسیکا) و با نام ‘اکمل‌الدین احسان اوغلو’ در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

موسسه ارسیکا که محل آن در ترکیه است، هنرمندان خوشنویس را برای شرکت در نهمین دوره مسابقه خوشنویسی جهان اسلام دعوت کرد.

این مسابقه در رشته‌های ثلث جلی، ثلث، نسخ، ‌تعلیق جلی، نستعلیق، ‌دیوانی جلی، دیوانی، کوفی، رقاع و ‌مغربی برگزار می شود و خوشنویسان تا ۱۰ آبان‌ماه جاری فرصت دارند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

جوایز نفرات اول تا سوم رشته های ثلث جلی، ثلث و نسخ به ترتیب ۷هزار و ۵۰۰ ، ۵ هزار و ۲ هزار و ۵۰۰ دلار است و برگزیدگان رشته‌های تعلیق جلی، نستعلیق و دیوانی جلی نفرات اول تا سوم به ترتیب ۵ هزار، ۳ هزار و ۲ هزار دلار دریافت خواهند کرد و در خط دیوانی هم به نفرات اول تا سوم ۳ هزار، ۲ هزار و یک هزار دلار اهدا می‌شود.

ضمن اینکه در خطوط کوفی،‌رقاع و مغربی نیز به برندگان اول تا سوم به ترتیب ۲ هزار،یک هزار و ۵۰۰ و یک هزار دلار اختصاص خواهد یافت.همچنین به تمامی کسانی که در این مسابقه شرکت می‌کنند جوایز دیگری نیز اهدا خواهد شد.

آخرین مهلت شرکت در این مسابقه ۳۱ اکتبر ۲۰۱۲ مصادف با ۱۰ آبان‌ماه است و نتایج آن نیز خردادماه (می ۲۰۲۴)اعلام خواهد شد.

‘جلیل رسولی’ هنرمند خوشنویس ایرانی از جمله داوران این مسابقه است که در کنار داورانی از مصر، سوریه،‌مراکش، عراق و ترکیه به انتخاب آثار برتر این مسابقه می‌پردازد.

در هشتمین مسابقه خوشنویسی ارسیکا ۶۸۳ خوشنویس از ۳۱ کشور جهان ۹۶۹ اثر به دبیرخانه این مسابقه در استانبول ارسال کردند که در خط نستعلیق ‘علیرضا محبی شیخلاری’ از ایران با کسب رتبه اول جایزه ۵ هزار دلاری را از آن خود کرد.’قاسم معمارزاده غفاری’ و ‘مهدی فروزنده’ نیز از ایران، دوم و سوم شدند و شایسته دریافت جوایز ۳ هزار و ۲ هزار دلاری شدند.

فراهنگ**۹۱۷۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۵۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.