نه گفتن را به فرزندانتان بیاموزید

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،
ممتاز نیوز : مدیر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا در مورد پیشگیری از اعتیاد فرزندان گفت: به والدین پیشنهاد می گردد به نحوه خرج نمودن پول توسط فرزندان اهمیت داده و برای اوقات فراغت آنها برنامه ریزی نمایند.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت  ؛ دکتر صفورا محبی افزود: همواره آنان را به مطالعه، ورزش و تفریحات سالم ترغیب نمایید و زمینه این امور را برایشان فراهم نمایید.وی با بیان این پیشنهاد که زمان مناسبی را به گفتگو با فرزندانتان اختصاص دهید، اظهار داشت: فرزندتان ارزش نصایحتان را با ارزش زمانی که برای آن اختصاص داده اید می سنجد.

مدیر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: راهنمایی های خود را از طریق مربیان و دبیرانشان به آنها منتقل نمایید. جوانان باورها و ارزش های خود را دارند. طبیعتاً والدین اگر بهترین نصایح را هم بگویند ممکن است آنها نپذیرند. شنیدن نصایح شما از زبان مربیان و دبیرانشان تاثیر بیشتری بر آنها می گذارد.وی پیشنهاد نمود: تفکر انتقادی را که از ویژگی های دوران بلوغ و نوجوانی است، در فرزندان خود سرکوب نکنید و آنان را به رعایت اصول مذهبی و انجام فرائض دینی تشویق نمایید.

دکتر صفورا محبی دادن استقلال و آزادی در انجام فعالیت های منطقی به فرزندان را از دیگر موارد برشمرد و افزود: فرزندانتان را به خاطر رفتارهای مثبت آنان تشویق نمایید و هرگز فضای خانه را متشنج نکنید و از مشاجره و بحث های بیهوده بپرهیزید.وی گفت: در موقعیت های بحرانی، فشارها و تنش های روحی، راهنما و همراه فرزندان خود باشید و در روابط خود با فرزندان همواره صادق و مهربان باشید.

مدیر دارو و مواد مخدر دانشگاه اظهار داشت: شرایطی را ایجاد نمایید که شما را محرم اسرار خود بدانند.از فرزندانتان انتظار نداشته باشید آرزوهای برآورده نشده شما را تحقق ببخشند.دکتر صفورا محبی در خاتمه افزود: راه مقاومت و پایداری در برابر فشار همسالان را در خصوص مصرف مواد مخدر به فرزندانتان بیاموزید تا از «نه» گفتن به آنها نهراسند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.