نوآموز: شلوغش نکنید ایراد از کفاشیان و کی‌روش نیست/باشگاه‌ها فوتبال پایه را تعطیل کرده‌اند

۳۰ آبان ،

ناصر نوآموز به دنبال انتقادات مطرح شده درباره عملکرد کفاشیان و کی‌روش گفت: شلوغش نکنید؛ تقصیر را به گردن کفاشیان و کی‌روش نیندازیم. این گونه اتفاق‌ها در وقت من هم رخ می‌داد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس اسبق فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما هیچ وقت نمی‌توانیم بگوییم که چون علی کفاشیان در راس فدراسیون فوتبال است وضعیت این گونه شده و اگر او کنار برود همه چیز درست می‌شود. کار فوتبال یک کار درازمدت است. باید دید ابزار عملی فوتبال در دنیا چیست. ۸۰ – ۹۰ سال است که این رشته وارد ایران شده است و باید ابزارهای مورد نیاز از جمله زمین کافی فراهم باشد اما ما می‌بینیم امروز با اینکه باشگاه‌هایمان حرفه‌ای شده‌اند اما امکانات حرفه‌ای ندارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در شرایطی که فوتبال ایران وضعیت خوبی ندارد حضور مربیان خارجی بزرگ کمکی به ما می‌کند؟ خاطرنشان کرد: این یک سراب است. چیزی که پایه ندارد بهترین مربی جهان هم نمی‌تواند کاری برای آن بکند. البته مربی، فعالیتش را می‌کند و از خدا می‌خواهد که پیروز باشد و نتیجه بگیرد.

در این میان خبرنگاری پرسید چرا در وقت دادگان نتیجه گرفتیم؟ وی ادامه داد: در آن وقت فوتبالیست‌های ما پدیده بودند. از طرفی این قدر پول در فوتبال خرج نمی‌شد. در جام جهانی آلمان همه پدیده بودند. امروز چه کسی در تیم ملی پدیده است. مردم اسم بعضی از بازیکنان فوتبال را نمی‌دانند. ما به اینجا رسیدیم چون بازیکن نساختیم و باشگاه‌ها روی سازندگی بازیکنان جوان و نوجوان کاری نکردند. مسابقه‌های محلات هم که تعطیل شده است.

رییس سابق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که شایعاتی مبنی بر بازگشت محمد دادگان به فدراسیون فوتبال شنیده می‌شود نظر شما در این باره چیست؟ گفت: من نمی‌گویم نمی‌توانیم با دادگان نتیجه بگیریم، من می‌گویم که کار پایه‌ای در دراز مدت درست می‌شود. ما از اساس ضعف مدیریتی داریم که فقط به علی کفاشیان برنمی‌گردد و از پیش این طور بوده است. کدام یک از باشگاه‌های ما مجمع عمومی دارند. چه کسی مدیران عامل ما را انتخاب می‌کنند؟ چه عاملی سبب می‌شود که استقلال و پرسپولیس ۸۰ هزار تماشاگر را به استادیوم بیاورند؟ بازگشت دادگان به فدراسیون فوتبال باید به علاقه خودش باشد چرا که کار مشکلی است. آیا ما می‌توانیم لیگ حرفه‌ای را یکی، دو سال بدون پول نگه داریم؟ آیا می‌توان آن را تعطیل کرد؟ آیا می‌توان شیوه‌های برگزاری لیگ را اصلاح کرد؟ جام آزادگان با تلاش من و دکتر غفوری فرد برگزار شد. بعد از آن اسم این جام تغییر کرد و به آن گفتند لیگ برتر فوتبال! ما چیز تازهی برای گفتن نداریم.

نوآموز با بیان اینکه ما می‌توانیم از سه بازی پیش روی تیم ملی امتیاز بگیریم و به جام جهانی برویم تاکید کرد:‌ قدرت فوتبال ایران را در آسیا بررسی کنیم نه در جهان. تایلند، مالدیو و ازبکستان دارند پیش می‌روند. روزی علی پروین و ناصر حجازی فقط وقتی در زمین راه می‌رفتند ۷ – ۸ گل به عرب‌ها می‌زدند، حالا چه؟ اکنون هم استعداد بسیار داریم ولی برنامه نداریم. امروز پول وارد خانواده فوتبال شده اما دیگر حس و عرق در فوتبال نیست. ما توپ را باد کردیم و کنار رختخواب‌مان می‌گذاشتیم و می‌خوابیدیم. از صبح تا شب تمرین می‌کردیم. همه استعدادها در محلات بود. در کجای دنیا باشگاه‌ها از بودجه دولتی استفاده می‌کنند؟

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.