نوازد کمتر از یک ماه سوار هواپیما نشود

ممتاز نیوز: بدون تردید مسافرت هوایی با نوزاد شیرخوار یکی از مسائلی است که زوجهایی که به تازگی صاحب فرزند شده اند در هنگام مسافرت با آن روبرو می شوند. بعضی از زوجها ترجیح می دهند برای مسافرت با نوزاد خود از هواپیما استفاده کنند. دلیل آن این است که هواپیما سریع تر از هر وسیله دیگر به مقصد می رسد و طولانی بودن مسیر مادر و کودک را خسته نمی کند. البته در بعضی از شرایط به ویژه رفتن به سفرهای خارج از کشور استفاده از هواپیما الزامی است. مسافرت هوایی برای مادر و نوزاد محدودیت هایی را ایجاد می کند اما با رعایت کردن یک سری نکات هیچ مشکلی در این سفر بوجود نخواهد آمد.

سن مناسب برای نوزاد در سفر هوایی
 
 در مورد سفر هوایی نوزادان زیر یک سال، باید مسایل پزشکی و ایمنی رعایت شود. پزشکان به والدین توصیه می کنند نوزاد را در ماه اول زندگی به سفر هوایی نبرند. در طی این مدت نوزاد تلاش می کند تا خودش را با زندگی خارج از رحم مادر تطبیق دهد. در این مدت علایم بیماری در نوزادان بسیار پنهانی است و به راحتی خود را نشان نمی دهند.

وسایل مورد نیاز نوزاد در طول سفر

در یک ساک دستی وسایلی را که در طول پرواز مورد نیاز هستند را قرار دهید و آن را همراه با خود به داخل هواپیما ببرید. تعدادی پوشک، شیشه شیر، شیر خشک، پستانک، یک دست لباس، یک شیشه آب معدنی و یا آب جوشیده شده و تعدادی اسباب بازی برای سرگرمکردن نوزاد.
البته باید به خاطر داشته باشید که در هواپیما اجازه بردن مایعات بیشتر از ۱۰۰ میلی گرم را ندارید و برای بردن مایعات بیشتر باید اقدامات خاصی انجام شود و شما باید از کیسه های مخصوص که باید آن را از خود فرودگاه تهیه کنید، استفاده کنید.

مکان و زمان مناسب برای پرواز

 بهتر است قسمت جلو هواپیما و صندلی های مجاور دیواره هواپیما را رزرو کنید. جلو هواپیما فضای بیشتری وجود دارد و نشستن در این قسمت برای شما و نوزاد شما راحت تر است. ترجیحاً از پروازهای شب استفاده کنید تا نوزاد شما راحت تر بخوابد. اگر احساس می کنید که میتوانید نوزاد را در صندلی مخصوص خودش بهتر نگهداری کنید، صندلی او را همراه خود بیاورید و در صندلی مجاور خود قرار دهید. در این مورد دقت کنید که پهنای صندلی نوزاد نباید بیشتر از ۴۰ سانتی متر باشد. اگر تمایل دارید تا از صندلی مخصوص نوزاد استفاده نکنید، در طول پرواز او را در بغل خود نگه دارید و کمربند ایمنی مخصوص را ببندید.

مراقب گوش های نوزاد باشید

زمانی که هواپیما در حال بلند شدن وفرود آمدن است در داخل کابین هواپیما تغییر سریع فشار هوا باعث می شود تا به گوش میانی نوزاد فشار وارد کرده و ایجاد درد و ناراحتی می کند. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل بهترین کار این است که هنگام بلند شدن هواپیما و موقع فرود آمدن به نوزاد خود شیر بدهید. البته می توانید شیشه شیر یا پستانک را برای مکیدن در دهان او بگذارید. مکیدن به نوزاد کمک میکند تا به گوش نوزاد کمتر فشار وارد شود. چنانچه نوزاد شما دچار سرما خوردگی و یا عفونت گوش میانی و هر نوع مشکل تنفسی دیگر است، قبل از مسافرت با پزشک او مشورت کنید.

منبع: نی نی سایت

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.