نوازندگان امروزی دل به کار نمی‌دهند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

حسن ناهید در گفت و گو با هنرآنلاین

حسن ناهید معتقد است، نوازندگان امروزی بسیار استعداد دارند ولی توجه نمی‌کنند و دل به کار نمی‌دهند در صورتی‌که اگر پیگیر موسیقی باشند پله‌های ترقی را یکی یکی طی و به درجات بالاتری می‌رسند.

حسن ناهید، نوازنده پیشکسوت نی در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز دربارهٔ وضعیت موسیقی گفت: به طورکلی در زمان ما و در دوره‌ای که من موسیقی و نوازندگی را آغاز کردم با مشکلات فراوانی روبه‌رو بودیم؛ اما امروزه شرایط بهتری مهیا شده است تا جوانان بتوانند قدم به عرصه موسیقی بگذارند، همچنین جوانان و هنرجویان به راحتی می‌توانند هر سازی را که دوست دارند به سرعت فراهم کنند؛ اما با این حال مانند قبل به موسیقی اهمیت نمی‌دهند.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: همچنین در زمان ما نوازندگان شبانه روز فعالیت می‌کردند و ساز خود را حتی برای یک دقیقه از خود دور نمی‌کردند و این موضوع سبب شده بود تا مسیر صد ساله را یک شبه طی کنند اما امروزه با اینکه به راحتی می‌توانند پیشرفت کنند اما سالیان سال طول می‌کشد تا هنرجوی موسیقی به درجه استادی برسد و این به ضرر موسیقی و موسیقیدان‌ها است.

ناهید خاطرنشان کرد: امروزه تعداد نوازندگان بیشتر شده است که این موضوع بیانگر زحمات اساتید این حوزه است در نتیجه باید بیشتر موسیقی را جدی بگیریم. همچنین به نظر من نوازندگان امروزی بسیار استعداد دارند ولی توجه نمی‌کنند و دل به کار نمی‌دهند در صورتی‌که اگر پیگیر موسیقی باشند پله‌های ترقی را یکی یکی طی می‌کنند و به درجات بالاتری می‌رسند.

حسن ناهید در ادامه افزود: همچنین هنرجویان باید به اساتید توجه کنند و باید قدر اساتید را بدانیم؛ زیرا موسیقی با حضور اساتید برجسته و جوانان علاقه‌مند به این حوزه می‌تواند پیشرفت کند.

این نوازنده پیشکسوت نی تاکید کرد: به طور کلی شرایط قبل با امروز بسیار فرق کرده است؛ زیرا هنرمندان در قبل با احساس و علاقه قلبی ساز می‌زدند و جمعیت کمتر بود و هر روز از حضور اساتید برجسته موسیقی بهره‌مند می‌شدیم و هنرمندان با یکدیگر در تعامل بودند.

ناهید گفت: اما امروزه نبود اساتید و توجه کمتر به موسیقی سبب شده است آثار امروزی کمتر ماندگار شود؛ البته باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر هنرجویان با ذوق و استعداد هم داریم ولی متاسفانه در چند سال اخیر اساتید برجسته‌ای را از دست داده‌ایم که این سبب شده است موسیقی از مسیر اصلی خود خارج شود و نتوانیم از حضور آنها بهره‌مند شویم.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: موسیقی نیازمند این اساتید است زیرا این هنرمندان سال‌ها تلاش کرده بودند و به راحتی می‌توانند معلومات خود را در اختیار هنرمندان امروزی قرار دهند. همچنین شور و اشتیاق ما سبب شده بود تا آثارمان ماندگار شود پس در نتیجه هنرمندان جوان هم باید با علاقه بیشتری به موسیقی بپردازند.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.