نواز شریف: افغانستان و پاکستان هر دو از تروریست‌ها ضربه خورده‌اند

۲۹ آبان ،

nation.jpg

رئیس حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز در پاسخ به نامه اخیر رئیس‌جمهوری افغانستان بر ضرورت همکاری مشترک و نزدیک میان دو کشور بر مقابله با تروریسم و افراطگرایی تاکید کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه پاکستان دیلی، نواز شریف، رئیس حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز در جوابیه خود به حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان از ابراز همدردی وی در خصوص حمله به ملاله یوسف‌زی، دختر ۱۵ ساله پاکستانی که هدف طالبان قرار گرفته بود، تشکر کرد و گفت: کاملا با کرزای در مورد اینکه این حمله یک جنایت است و نباید به آن بی‌اعتنایی شود، موافق هستم.

رئیس حزب مسلم لیگ شاخه نواز همچنین اعلام کرد که هیچ توجیه و بهانه‌ای در خصوص این اقدام تروریستی پذیرفته نمی‌شود و افزود: افغانستان و پاکستان به شدت از جانب تروریست‌ها ضربه دیده‌اند.

وی از این موضوع ابراز خرسندی کرد که این چالش بزرگ نیازمند همکاری تمام اشخاص خردمند است تا در این باره به گفتگو و مذاکره بنشینند و راه‌هایی را برای مقابله با تروریسم بیابند. این تنها حمله علیه اشخاص بیگناه نیست بلکه یک تومور بدخیم است که جوامع کشورهای مسلمان از جمله افغانستان و پاکستان را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز همچنین اعلام کرد که استفاده از زور تنها راه مقابله با اقدامات شبه نظامی و تروریستی نیست.

وی همچنین گفت که اقدامات جامع و کامل چون سرمایه‌گذاری‌های گسترده در آموزش، ایجاد شغل و اصلاحات دولتی از جمله موارد مقابله با شبه نظامیان و اقدامات تروریستی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.