نوای کنترباس فرانسوی ها در جشنواره موسیقی فجر

۱۴ام بهمن ،

khabarرنو گارسیا فونس، نوازنده کنترباس در بخش بین الملل بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در تالار وحدت به اجرای برنامه می پردازد.

به گزارش ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ، این نوازنده فرانسوی  در این دوره از جشنواره به تکنوازی قطعاتی از موسیقی کلاسیک خواهد پرداخت.

بنابراین گزارش، فونس که پسر  نقاش مشهور پیر گارسیا فونس است. شهرت او در دنیا به ساز کنترباس ۵ سیم اش است که خود طراحی کرده و شیوه نوازندگی منحصر به فردی را می‌طلبد.

او در اوایل دهه ۸۰ میلادی وارد کنسرواتوار موسیقی پاریس شد و زیر نظر فرانسوا رابات با فنون نوازندگی آرکو (ترکیبی از ملودی نوازی توسط آرشه و پیتزیکاتو) آشنا شد.  از سال ۱۹۸۷ با گروه ترومپت نواز مشهور فرانسوی روژه گرین به نوازندگی پرداخت و سپس به عضویت اکستر بزرگ کنترباس نوازان فرانسه و ارکستر ملی جز فرانسه درآمد.

او علاوه بر انتشار یافتن بیش از ۱۰ آلبوم مستقل که آهنگسازی هایش از موسیقی کلاسیک، فولکلور، جز، فلامنکو و موزت وام می گیرد، با هنرمندان مطرح دیگری چون ژان لویی متینیه، میشل ریسلز، ان گوین له، میشل گودار، ژراردو نونز، ظافر یوسف، شب مامی و کودزی ارگونر نیز همکاری داشته  است.

رسیتال کنترباس فونس ۳۰ بهمن ساعت ۲۱ در تالار وحدت برگزار می گردد.

بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۵ بهمن ماه لغایت ۱ اسفندماه به دبیری حسن ریاحی در تهران و ۴ استان ایران برگزار می‌شود.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.