نوبت دوم عملیات تکمیل واکسیناسیون فلج اطفال آغاز می گردد

۲۵ام بهمن ،

نوبت دوم عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از ۲۸ بهمن در نیمه جنوبی و جنوب شرقی کشور با پوشش ۸۰۰ هزار کودک آغاز می گردد.

دکتر زهرایی، رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  از شنبه ۲۸ بهمن نوبت دوم عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال برای کودکان زیر ۵ سال در نیمه جنوبی کشور آغاز می گردد و تا اول اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که در این نوبت حدود ۸۰۰ هزار کودک در استان های نیمه جنوبی واکسینه می شوند گفت: این طرح در استان های جنوب شرق که هم مرز با کشورهایی همچون افغانستان و پاکستان می باشند به سبب نگرانی از سرایت فلج اطفال در کشور ما اجرا می گردد.

زهرایی با بیان این که این پوشش به صورت خانه به خانه برای کلیه کودکان زیر ۵ سال که چه واکسن فلج اطفال دریافت کرده باشند چه دریافت نکرده باشند انجام می گردد عنوان کرد: با این واکسیناسیون، بالاترین سطح ایمنی در کودکان ایجاد می گردد.

وی ادامه داد نیمه اول نوبت این واکسیناسیون از ۱۷ دی ماه آغاز و تا ۲۱ دی ماه ادامه داشت که در مرحله اول هم ۸۰۰ هزار کودک تحت پوشش این واکسیناسیون قرار گرفتند.

زهرایی تصریح کرد: آخرین مورد ابتلا به فلج اطفال در کشور ما در آذر ماه ۱۳۷۹ دیده شد که این کودک مرتبط با کشورهای پاکستان بوده که مبتلا به فلج اطفال شده بود.

با گذشت ۱۲ سال از ریشه کنی بیماری فلج اطفال هنوز موردی از ابتلا به این بیماری گزارش نشده است که این امر مدیون برنامه ریزی خوب در این زمینه است.

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: برنامه ریشه کنی فلج اطفال را در افغانستان و پاکستان آغاز کرده اند که امیدواریم هر چه زودتر این ریشه کنی در این کشورها رخ دهد تا احتمال سرایت آن به کشور ما به صفر برسد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.