نوجوان ۱۲ ساله قربانی انگل مغز‌خوار شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

پسربچه‌ ۱۲ ساله‌ای که به نوعی انگل مرگبار آلوده شده‌بود، پس از چند هفته مبارزه با این انگل جان خود را از دست داد.

خبراقتصادی:پسربچه‌ ۱۲ ساله‌ای که به نوعی انگل مرگبار آلوده شده‌بود، پس از چند هفته مبارزه با این انگل جان خود را از دست داد.براساس گزارش CNN، زک رینا نوجوان ۱۲ ساله فلوریدایی پس از بازی در گودال آبی در نزدیکی خانه‌اش به این انگل مغزخوار آلوده  شد. پزشکان برای درمان این انگل کمیاب که نیگلریا فولری نام دارد، از همان داروی آزمایشی استفاده کردند که پیش از این توانسته بود دختربچه‌ای ۱۲ ساله را در آرکانزاس از شر این انگل مرگبار برهاند.

این نوجوان پس از بستری شدن در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت و پزشکان دریافتند که وی به انگل آلوده شده‌است. پس از انتشار یافتن خبر بیماری زک،‌ سازمان بهداشت فلوریدا اخطاریه‌ای منتشر کرد که در آن به شناگران اخطار داده شده بود آبهای گرم و کم‌عمق بستری مناسب برای رشد این انگل‌ها می باشند.

بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ تنها ۳۲ نفر به این انگل مغزخوار آلوده شده‌اند که اکثر آنها نیز از ساکنان جنوب شرق آمریکا بوده‌اند. این انگل که در آبهای گرم سکونت دارد،‌از راه بینی وارد مغز می‌شود و از این رو احتمال آلوده شدن به آن از طریق آب آشامیدنی وجود ندارد. ۹۹ درصد از اشخاصی که به این انگل آلوده می‌شوند جان خود را از دست می‌دهند.

اولین نشانه‌های آلودگی به این انگل یک تا هفت روز پس از آلودگی ظاهر شده و شامل سردرد، تب، تهوع و گردن درد می باشند. نشانه‌های پیشرفته این آلودگی گیجی، کم‌توجهی به اشخاص و محیط اطراف،‌از دست دادن تعادل، تشنج و توهم است. بعد از آغاز این نشانه‌ها بیماری به سرعت پیشرفت کرده و معمولا طی ۱۲ روز بیمار را خواهد کشت.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.