نوجوان ۱۴ ساله عامل انتشار یافتن شماره تلفن‌ زنان در اینترنت

۰۸م آذر ،

5-624.jpg

رییس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی از شناسایی و دستگیری عامل انتشار یافتن شماره تلفن‌های همراه در فضای مجازی در تبریز خبر داد.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، سرهنگ محمد قاسملو، در این باره گفت: نوجوان ۱۴ ساله تبریزی پس از آشنایی با نحوه ایجاد وبلاگ، اقدام به راه‌اندازی وبلاگ با نام و شماره تلفن مادر خود کرده و کلیه شماره تلفن‌های ثبت شده در دفترچه تلفن مادرش را در فضای مجازی منتشر کرده است.

وی افزود: در پی شکایت چند خانم مبنی بر تماس‌های مشکوک با آنان موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت و پس از بررسی متوجه شدند تماس گیرندگان، شماره‌ها را از طریق وبلاگ اینترنتی به دست آورده‌اند.

قاسملو ادامه‌داد: مأموران در مرحله بعدی، آی پی ایجادکننده وبلاگ را شناسایی، به این پلیس احضار و مشخص شد که نوجوان ۱۴ ساله در عید امسال با مطالعه نحوه ایجاد وبلاگ، اقدام به راه‌اندازی وبلاگ با نام و شماره همراه مادرش کرده و کلیه شماره‌های دفترچه تلفن مادرش را منتشر کرده است.

رییس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی افزود: اینترنت ابزاری چند جانبه است و عدم‌شناخت از نحوه استفاده از آن، اثرات و خسارات جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد دشت و والدین باید با توجه به نیاز فرزندان به استفاده از اینترنت و رایانه، بستر اسفاده از فن آوری‌های نوین را مهیا کنند چون نظارت آگاهانه آنان نقش موثری در استفاده بهینه فرزندان خواهد داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.