نوروزی،اخلاقی و باباجان‌زاده‌حریفانشان را شناختند

 مراسم وزن‌کشی اوزان ۶۰، ۸۴ و ۱۲۰ کیلوگرم کشتی فرنگی‌ بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن برگزار شد که امید نوروزی، حبیب‌الله اخلاقی و بشیر باباجان زاده نمایندگان کشورمان حریفان خود را شناختند.

در وزن ۶۰ کیلو امید نوروزی در دور نخست به مصاف جیانگ شنگ، نفر پنجم بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن از چین می‌رود. وی در صورت پیروزی در این دیدار به مصاف برنده کولمن از آمریکا و آنگلوف، نفر سوم جهانی ۲۰۱۱ از بلغارستان خواهد رفت. در گروه نوروزی علمت کبیسپایف، دارنده ۲ مدال قهرمانی جهان (نقره ۲۰۱۱ و برنز ۲۰۱۰) از قزاقستان که عنوان اول مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۱ را هم یدک می‌کشد و ریواز لاشیخی از گرجستان حضور دارند.

زائور کورماگودوف، دارنده مدال برنز ۲۰۱۱ جهان از روسیه و حسن علی‌یف، قهرمان جهان در سال ۲۰۱۰ از آذربایجان در بالای جدول مبارزه خواهد کرد و امکان رویارویی آنها با نوروزی تا فینال وجود نخواهد داشت.

در وزن ۸۴ کیلوگرم حبیب‌الله اخلاقی در دور نخست به مصاف پابلو شوری هرناندز برنده مدال نقره ۲۰۱۰ جهان از کوبا می‌رود و در صورت پیروزی در دور دوم به مصاف برنده بتس از آمریکا و گراهام از میکرونزی خواهد رفت.

نظمی آولوجا، دارنده مدال برنز المپیک پکن از ترکیه نیز در گروه اخلاقی حضور دارد و احتمال رویارویی نماینده کشورمان با او در یک چهارم نهایی وجود دارد.

رامی هیتانیمی برنده برنز ۲۰۱۱ جهان از فنلاند، نناد زوکای، برنده مدال برنز ۲۰۱۰ جهان از کرواسی و ملونین نومونوی، برنده نقره ۲۰۰۹ جهان و نفر پنجم المپیک پکن هم در گروه اخلاقی حضور دارند.

علیم سلیم‌اف، قهرمان ۲۰۱۱ جهان از بلاروس، دامیان جانیکوفسکی، دارنده برنز ۲۰۱۱ جهان از لهستان، کرم جابر، قهرمان مصری وزن ۹۶ کیلوگرم المپیک آتن و دارنده مدال‌های نقره سال‌های ۲۰۰۲  و ۲۰۰۳ جهان، سامان طهماسبی، کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل آذربایجان که در مسابقات جهانی ۲۰۱۱ به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید، آلن خوگائف نفر پنجم ۲۰۱۱ جهان که نقره ۲۰۰۹ جهان را هم در بالای جدول مبارزه می‌کنند.

در ۱۲۰ کیلو بشیر باباجان‌زاده در دور نخست با سلمان از عراق روبه‌رو می‌شود و در صورت پیروزی در دور دوم به مصاف برنده حسن باروئف قهرمان المپیک ۲۰۰۴ آتن و نایب قهرمان پکن از روسیه و یوری پاتریکی‌یف ارمنستانی و دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن و نقره جهانی ۲۰۰۹ می‌رود.

نورماخان تینالی‌یف از قزاقستان و هیکی نبی از استونی در گروه باباجان‌زاده حضور دارند.

رضا کایالپ، قهرمان ۲۰۱۱ جهان از ترکیه، مینجین لوپز کوبایی و دارنده ۵ مدال طلای جهان و المپیک و درمیل بایرز آمریکایی در بالای جدول حضور دارند و امکان برخورد باباجان‌زاده تا فینال با آنها وجود ندارد.

رقابت‌های اوزان ۶۰، ۸۴ و ۱۲۰ کیلوگرم از ساعت ۱۶:۳۰ فردا به وقت ایران در سالن اکسل شهر لندن آغاز خواهد شد.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.