نوروز خورشیدی در صدای آشنا

۲۳م اسفند ،

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ گروه ورزش و تفریحات جهانی صدای آشنا با ویژه برنامه تحویل سال با نام “نوروز ایرانی”، به استقبال بهار می رود. 
“نوروز ایرانی” از بخش های متنوعی همچون: نمایش های طنز، بررسی آداب و رسوم ایرانیان در ایام نوروز، گفت و گو با رایزنان فرهنگی افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان، گزارش از بزرگترین هفت سین خاورمیانه در برج میلاد، گزارش از بازار بزرگ تهران، گزارش از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، گزارش از اماکن مذهبی، گزارش از نمایشگاه اقوام ایرانی، … تشکیل شده است. 
داود بنی‌جمالی نویسنده، سردبیر و تهیه کننده، مژگان مشتاق، علی مینایی، پری جان بابایی و حسین واثقی گروه نویسندگان، الهام زرتاختی، امیر زنده دلان، فرانک رفیعی طاری، لیلا صابونچی، رضا آقاشریفیان و محمودرضا قدیریان گروه بازیگران، شاهین شاملو دستیارتهیه، سمیه نجفی گزارشگر، و. امیر ابوفاضلی هماهنگی، در این ویژه برنامه همراه شما می باشند. 
“نوروز ایرانی” را روز چهارشنبه ۳۰ اسفند ساعت ۱۳:۰۰ به وقت تهران برابر با ساعت ۰۹:۳۰ به وقت گرینویچ از کانال اروپای شبکه جهانی صدای آشنا بشنوید. 
“عید شما مبارک” کاری از گروه فرهنگ و تمدن، تلاش دارد در ایام نوروز، با ایجاد فضایی شاد و مفرح و با توجه به اقتضائات حلول فصل بهار، اطلاعات و آگاهی های لازم و مناسب را در زمینه های مختلف فرهنگی، در اختیار تمامی ایرانیان خارج از کشور قرار دهد. 
این برنامه توسط دو گروه برنامه ساز روانه امواج رادیو جهانی صدای آشنا می شود. 
گروه اول: زهرا بهروزی سردبیر، نویسنده و گوینده، مرضیه طبرستانی تهیه کننده، و منوچهر بشیری راد، ایرج عباسی و دامون دهقانی کارشناسان. 
گروه دوم: طاهره توفیقی سردبیر و تهیه کننده و نویسنده، پروانه اسدی گوینده، و سعید اسلام زاده نویسنده. 
“عید شما مبارک” را در ایام نوروز ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران برابر با ساعت ۱۳:۳۰ به وقت گرینویچ از کانال اروپای شبکه جهانی صدای آشنا بشنوید. 
“انعکاس ۹۱” به مرور مهمترین خبرهای اقتصادی، علمی، فن آوری و توسعه می پردازد و با حضور کارشناس، به تحلیل موضوعات مطرح شده در برنامه خواهد پرداخت. 
بخش از این برنامه که در گروه فرهنگ و تمدن تولید شده، به تحلیل مباحثی چون نفت و انرژی، و مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در سال خورشیدی، اختصاص دارد. 
کامران جانبخش سردبیر و تهیه کننده، محبوبه حاتمیان نویسنده و راضیه طالب زاده گوینده، دکتر رضا پدیدار و محمد پیشروچی کارشناسان، در این ویژه برنامه همراه شما می باشند. 
“انعکاس ۹۱” را در ایام نوروز ساعت ۱۵:۱۵ به وقت تهران برابر با ساعت ۱۰:۴۵ به وقت گرینویچ از کانال اروپای شبکه جهانی صدای آشنا بشنوید. 
“جهان در سالی که گذشت” کاری از گروه رویدادها و تحلیل بین الملل، در قالب کارشناسی، به تحلیل وقایع و رویدادهای سیاسی ایران، حوزه آمریکا، حوزه اروپا، حوزه کشورهای عربی، و حوزه آسیای جنوب شرقی، می پردازد.
 حسینی پور، وقاری، میرطاهر و کاکایی کارشناسان، این ویژه برنامه اند.
علی همایی سردبیر و تهیه کننده، علی وطن خواه نویسنده و راضیه طالب زاده گوینده، در این ویژه برنامه همراه شما می باشند.
“جهان در سالی که گذشت” را در ایام نوروز ساعت ۱۲:۳۵ به وقت تهران برابر با ساعت ۰۹:۰۵ به وقت گرینویچ از کانال اروپای شبکه جهانی صدای آشنا بشنوید. 
“سلام ایرانی” کاری از گروه هنر و ادبیات، قصد دارد در ایام نوروز، به انعکای خبرها نوروزی شهرهای مختلف ایران، و همچنین به اطلاع رسانی از وقایع نوروزی در سایر کشورهایی که ایرانیان در آنجا ساکن می باشند، بپردازد. 
آشنایی با شعر ایرانی و نقش بهار در سرایش، شنیدن خاطرات بهاری از زبان صداهای ماندگار، طنزهای نمایشی، پخش موسیقی های نوروزی، و گفت و گو با عوامل شبکه جهانی صدای آشنا، از دیگر بخش های این برنامه است. 
نازیلا نظمی سردبیر و تهیه کننده، و مهسا حق پناه گوینده، در این ویژه برنامه همراه شما می باشند.
 “سلام ایرانی” را در ایام نوروز ساعت ۰۹:۳۵ به وقت تهران برابر با ساعت ۰۶:۰۵ به وقت گرینویچ از کانال اروپای شبکه جهانی صدای آشنا بشنوید. 
چهار ویژه برنامه “نوگ روز”، “نسیم نوروزی”، “شادیانه”، و “از جهان داستان”، در ایام نوروز از شبکه جهانی صدای آشنا پخش می شود. 
“نوگ روز” به سردبیری فرزانه ردایی و تهیه کنندگی انسیه سمیع پور، هر روز با شنوندگان همراه خواهد بود. 
آگاهی به ایرانیان خارج از کشور به خصوص متولدین پس از انقلاب دربارهٔ نوروز، بررسی تاریخی پیشینه نوروز، بیان آیین های نوروزی، تعریف واژه نوروز و بررسی پیشینه این واژه در کهن ترین متون زبان فارسی، جویا شدن از چگونگی برگزاری جشن نوروز در خارج از ایران و مصاحبه با هموطنان خارج از کشور، از بخش های مختلف این ویژه برنامه است. 
“نوگ روز” را در ایام نوروز ساعت ۱۴:۴۵ به وقت تهران برابر با ساعت ۱۰:۱۵ به وقت گرینویچ از کانال اروپای شبکه جهانی صدای آشنا بشنوید. 
“نسیم نوروزی” هر روز بهاریه ها را در قالب شعر و موسیقی و با رویکرد آموزشی تقدیم شنوندگان می کند. 
محمدرضا محمدی آملی سردبیر و نازیلا نظمی تهیه کننده، در این برنامه همراه مخاطبان خواهند بود.
 
“نسیم نوروزی” را در ایام نوروز ساعت ۲۰:۴۵ به وقت تهران برابر با ساعت ۱۶:۱۵ به وقت گرینویچ از کانال آمریکای شبکه جهانی صدای آشنا بشنوید. 
“شادیانه” هر روز قطعات نمایشی طنز را با ساختاری نو به گوش شنوندگان می رساند. 
داود حیدری گوینده و سردبیر در این برنامه مخاطبان را همراهی می کند. 
“شادیانه” را در ایام نوروز ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران برابر با ساعت ۰۶:۰۰ به وقت گرینویچ از کانال آسیا و اقیانوسیه شبکه جهانی صدای آشنا بشنوید. 
“از جهان داستان” در طول ۱۵ روز به بازخوانی داستان های پارسی می پردازد و داستان ها را به لحاظ تکنیک و فن نویسنده ها، سبک داستان ها، جهت اندیشه های نویسنده، تاثیرگذاری آنها بر مخاطب، و … نقد و تحلیل می کند. 
رشید کاکاوند سردبیر، نویسنده و کارشناس مجری و حسین جهانی تهیه کننده این برنامه می باشند. 
“از جهان داستان” را در ایام نوروز ساعت ۲۳:۰۰ به وقت تهران برابر با ساعت ۱۸:۳۰ به وقت گرینویچ از کانال اروپای شبکه جهانی صدای آشنا بشنوید. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.