نوری مالکی: حوادث عراق شباهتی به سوریه ندارد/آماده مذاکره با مخالفانم

۱۵ام بهمن ،

alja.jpeg

نخست‌ وزیر عراق با اعلام اینکه اوضاع کشورش به هیچ عنوان شباهتی به اتفاقهای سوریه ندارد، بر آمادگی‌ دولتش برای ادامه مذاکره با معترضان عراقی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نوری مالکی، نخست وزیر عراق روز شنبه عنوان داشت که آنچه در کشورش اتفاق افتاده در حقیقت مشابه چیزی که در کشور سوریه رخ می‌دهد، نیست.

وی در اظهارات خود خاطرنشان کرد: آنچه در سوریه رخ داد هرگز در عراق تکرار نخواهد شد. در عراق آزادی وجود دارد و هیچ زندانی سیاسی و مطبوعاتی در زندان‌های عراق نیست بلکه در عراق احزاب و انتخابات وجود دارد.

مالکی همچنین اعلام کرد، آماده است تا با مخالفان عراقی که از هفته‌های قبل تظاهرات خود را علیه سیاست‌های دولت عراق ادامه داده‌اند، مذاکرات خود را ادامه دهد.

وی در ادامه با اعلام اینکه بعضی از گروه‌ها و اشخاص در حال طراحی نقشه برای انتقال درگیری‌های سیاسی از سوریه به عراق می باشند طراحان این نقشه را از شهروندان داخلی عراق، گروه القاعده و طرفداران حزب بعث عراق معرفی کرد.

پیشتر گروه القاعده در عراق اهل تسنن این کشور را به مبارزه مسلحانه علیه دولت شیعه عراق فراخواند.

همچنین عراق از شش هفته قبل تاکنون شاهد تظاهرات جمعی از مخالفان دولت عراق به ویژه در استان‌های سنی نشین این کشور بوده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.