نور آفتاب مهمترین عامل بروز لکه های قهوه ای بر روی پوست

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

نور آفتاب عامل موثر در بروز لکه های قهوه ای iبه ویژه در دوران سالمندی است.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از وب دا، دکتر احمد رضا طاهری، عضو مرکز تحقیقات پوست مو و سالک دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره iبه اینکه با افزایش سن لکه های قهوه ای رنگ iبه ویژه برروی پوست و دستها ایجاد می گردد و این عارضه در اشخاص سفید پوست شایعتر است، اظهار داشت: این عارضه بر روی پوست نیاز iبه درمان ندارد اما در صورت تمایل بیمار iبه حذف لکه ها از روشهای درمانی از جمله کرایو تراپی، الکتروسرجری و  لیزر استفاده می گردد.

دکتر احمد رضا طاهری با بیان اینکه iبهتر است اشخاص برای تشخیص سبب بروز لکه های قهوه ای iبه پزشکان متخصص مراجعه و از خوش خیم بودن این لکه ها آگاه شوند، خاطر نشان کرد: پزشکان پس از نمونه برداری از لکه ها می توانند نسبت iبه سبب بروز آن و راهکارهای درمانی تصمیم گیری کنند.

عضو مرکز تحقیقات پوست مو و سالک دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره iبه اینکه این عارضه بیشتر در مناطق آفتاب خور شایع است، گفت: پوشاندن دست ها با دستکش های پنبه ای، استفاده از ضد آفتاب و کلاه های لبه دار از راهکارهای پیشگیری از بروز لکه ها iبه شمار می رود.

دکتر طاهری خشکی و خارش پوست را از دیگر مشکلات شایع در دوران سالمندی عنوان کرد و گفت: از دست دادن غدد چربی سبب اصلی خشکی پوست است، اما این خشکی می‌تواند دلایل دیگری همچون دیابت، مصرف دارو یا بیماری‌های کلیوی داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین برای پیشگیری از خشکی پوست در دوران سالمندی اظهار داشت: مشورت با پزشک، استفاده از کرمهای مرطوب کننده و لوسیون،اجتناب از حمام با آب داغ، دستگاههای مرطوب کننده هوا و بخور از جمله راهکارهای iبهبود و پیشگیری از خشکی پوست در این دوران iبه شمار می رود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.