نور در سالهای آینده به کمک درمان سرطان سینه می آید

۱فروردین ۱۳،

نور در سالهای آینده به کمک درمان سرطان سینه می آید

نور در سالهای آینده به کمک درمان سرطان سینه می آید

در حال حاضر کارهای تحقیقاتی مبنی بر استفاده از نور برای از بین بردن سلولهای سرطانی بدون عمل جراحی در حال انجام است که اگر نتایج موفقیت آمیز باشد این روش درمانی سرطان را درمان می کند.

به گزارش راسخون به نقل از محمدرضا کشتگر متخصص انکولوژیست و استاد دانشگاه USL انگلیس افزود: تحولات خوبی در زمینه درمان سرطان سینه در تمام دنیا صورت گرفته است. متأسفانه سرطان سینه در کشور ما شایع است ولی با اطلاع رسانی به اشخاص توانستیم تشخیص زودرس را برای بیماران داشته باشیم. پیشرفت در درمان سبب شده که درصد و مرگ و میر در بیماران مبتلا به سرطان سینه کاهش یابد.
 
وی درخصوص روش های تازه درمان در خصوص سرطان سینه گفت: یکی از این روش ها استفاده از رادیوتراپی هنگام عمل جراحی برای تمام بیماران است .تاباندن اشعه در حین عمل سبب می گردد که بیمار تا شش هفته دیگر احتیاجی به رادیوتراپی نداشته باشد و صرفه جویی در هزینه و وقت بیمار صورت گیرد.
 
کشتگر به روش دیگر درمان سرطان با استفاده از نور اشاره کرد و  اظهار داشت: این روش در مراحل تحقیقاتی است. در واقع در این روش نور از خارج روی سلولهای سرطانی تابانده شده تا سلولهای سرطانی از بین برود. اگر این روش موفقیت آمیز شود می تواند در ۱۰ سال آینده در درمان سرطان سینه بدون جراحی و استفاده از تیغ جراحی تحولاتی نو را پدید آورد.
 
 استاد دانشگاه USL انگلیس به روش دیگر مورد استفاده در درمان سرطان اشاره و تأکید کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات بیماران مبتلا به سرطان سینه که تحت عمل جراحی قرار می گیرند ورم دست است که این امر به سبب برداشتن کل غدد لنفاوی زیر بغل بوده ولی در روش تازه جراحی هنگام عمل جراحی از یکی از غدد لنفاوی نمونه برداری می گردد و همان موقع به آزمایشگاه فرستاده می گردد تا از سرطانی بودن یا نبودن غدد اطلاع حاصل شود که در صورت سرطانی نبودن دیگر احتیاجی به برداشتن غدد لنفاوی نیست و از این طریق بتوان جلوی ورم دست در بیمار گرفت.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.