نوزادان را چگونه بغل کنیم؟

نتایج بررسی دانشمندان انگلیسی نشان می دهد مادرانی که به دلیل راحتی یا عادت، فرزند خود را با دست راست در آغوش می گیرند بیش از سایر مادران در معرض آسیب های روحی و استرس قراردارند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛‌ نتایج شگفت انگیز تحقیقات دانشمندان دورهام انگلیس حاکی از آن است که سلامت روحی مادران حتی به فعالیت هایی چون چگونگی در آغوش کشیدن فرزندان نیز وابسته است.

نتایج بررسی های گذشته نشان می دهد که تازه مادران چه چپ دست و چه راست دست، نوزاد خود را با دست چپ بغل می کنند.

هنوز علت اصلی این مسئله روشن نیست، با وجود این به اعتقاد برخی محققان این مسئله می تواند مربوط به یک نیروی غیرارادی برای نزدیکی بیشتر کودک به قلب مادر باشد. این اقدام می تواند باعث ایجاد احساس امنیت در کودک شود. همچنین بغل کردن کودک با دست چپ می تواند وابسته به منطقه ای در مغز باشد که بخش چپ بدن را کنترل می کند. در حقیقت منطقه راست مغز که مسئول کنترل نیمه چپ بدن است، وظیفه کنترل احساسات و عواطف را هم به عهده دارد.

این دانشمندان در این تحقیق جدید با بررسی شرایط روحی روانی ۷۹تازه مادر نشان دادند که ۳۲درصد از ۴۴مادری که کودک خود را با دست راست بغلم می کردند دچار افسردگی یا استرس شدید بودند در حالی که تنها ۱۴درصد از مادرانی که این عادت را داشتند از هیچ مشکل روحی روانی رنج نمی بردند.

به گفته این دانشمندان، اگرچه این تحقیق در سطح بسیار محدودی انجام شده است، با وجود این می توان برای شناسایی تازه مادرانی که در خطر آسیب های روحی قرار دارند بسیار مفید باشد./ح

منبع: سایت بیترین


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.