نوزادان مادران چاق، رشد آهسته‌تری دارند

خبرگزاری آریا-  چاقی در دوران بارداری می‌تواند باعث کند شدن رشد نوزادان شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، به نقل از نشریه طب اطفال، تیمی از محققان ایالت آیووا با انجام مطالعه بر روی ۹۷ مادر که ۳۸ نفر آنها مبتلا به اضافه وزن و چاقی بودند، دریافتند که کودکان متولد شده از مادران چاق تا ۳ ماه پس از تولد وزن و قد کمتری نسبت به نوزادان زنان با وزن طبیعی داشتند.
براساس این گزارش محققان همچنین افزودند که چاقی مادران در دوران بارداری منجر به کاهش توده چربی نوزادان می‌شود و در واقع توده چربی در نوزادان شاخصی بسیار مهم برای میزان رشد و توسعه مغز آنها در نظر گرفته می‌شود.
نتایج حاصل از این گزارش با مشاهده داده‌ها می‌افزاید: کودکان این مادران چاق در حدود ۳۱۲ گرم از نوزادان با مادران طبیعی وزن، سبک‌تر بودند و همچنین توده چربی آنها نسبت به بقیه سطح پایین‌تری داشت.
نتایج دیگر این مطالعه حاکی از آن است که فرزندان مادران چاق به طور کلی نسبت به کودکان دیگر، متأسفانه بیشتر در معرض خطر افزایش وزن در دوران نوجوانی و مشکلات دیگر سلامتی مانند دیابت در طول زندگی قرار می‌گیرند.
به گفته محققان اپیدمی چاقی در حال صدمه زدن به کودکانی است که هنوز در رحم مادر هستند و این موضوع نگران کننده اهمیت پرداختن به خطر چاقی را قبل از آنکه باعث ایجاد اثرات منفی در نسل بعدی شود افزایش می‌دهد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.