نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان آغاز شد

به گزارش ایرنا جشنواره نوزدهم عصر امروز با اجرای همزمان برنامه های متنوع از جمله حرکت کارناوال شادی لبخند، اجرای تئاتر خیابانی ˈمبارک و عروس بارانˈ در پارک کودک و کارناوال شادی عمو حمید و اجرای تئاتر خیابانیˈبیگانگان در شهرˈ در پارک دیزج کار خود را آغاز کرد.

این مراسم با اجرای کارناوال شادی لبخند و تئاتر خیابانی ˈقصه های ننه متلˈ در پارک خضر، کارناوال شادی عمو حمید و تئاتر خیابانی ˈماشین اسباب بازیˈ مقابل مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی و کارناوال شادی لبخند و تئاتر خیابانی ˈاسطوره بچه های ایرانیˈ مقابل سالن تالار فجر ادامه یافت.

بعد از اتمام این جشن ها در سطح شهر همدان، همه گروه ها و کودکان و نوجوانان مقابل مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی گردهم آمدند و نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با برنامه های شاد و کودکانه و نور افشانی رسما آغاز شد.

در این مراسم قائم مقام اجرایی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ضمن خیر مقدم به میهمانان ابراز امیدواری کرد در این مراسم لبخند برلبان کودکان بنشیند و لحضات شادی برای آنها فراهم شود.

وی با بیان تفاوت های جشنواره امسال با سال های گذشته گفت: در سال های گذشته بسیاری از کودکان و خانواده هایشان از فضای محدود سالن مراسم افتتاحیه که تنها ظرفیت ۱۵۰۰ نفر را داشت ابراز نارضایتی می کردند، بنابراین امسال به صورت ابتکاری در ۵ نقطه از شهر همدان مراسم افتتاحیه برگزار شد.

فیض منش با بیان اینکه نمایش های نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در ۵ سالن اجرا خواهد شد، گفت: هنرمندان در سالن های تالار فجر، مجتمع آوینی، مجتمع بوعلی سینا، سالن پلاتوی بوعلی و مهدیه به اجرای نمایش می پردازند و در سالن سینما کانون نیز کارگاه های آموزشی برگزار می شود.

وی در پایان با بیان این جمله که فرشتگان خداوند در روی زمین کودکان هستند از والدین خواست که قدر کودکان خود را بدانند.

در ادامه این مراسم به دعوت مجری برنامه نمایش ˈاسطوره های ایرانˈ کاری از نرگس خاک کار اجرا شد. نقطه اوج نمایش ˈاسطوره بچه های ایرانˈ زمانی است که رستم به پیروزی می رسد.

اجرای موسیقی و برنامه طنز گروه لبخند با عنوان ˈسبز علی خواننده می شود ˈ از دیگر برنامه های این مراسم بود و اجرای برنامه عمو حمید و عموها از جمله برنامه هایی بود که شور و حال خاصی به مراسم بخشید.

نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از امشب با اجرای مراسم نور افشانی در مجتمع شهید اوینی به مدت ۵ روز آغاز شد.

۷۵۲۱/۵۵۱

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.