نوسازی در بازی جوانان داوران را به اشتباه می اندازد

رقابت های والیبال جوانان آسیا، عضو کمیته کنترل مسابقات:

عضو کمیته کنترل مسابقات قهرمانی والیبال جوانان آسیا گفت: کار قضاوت در مسابقات رده های سنی به خصوص جوانان بسیار سخت و حساس است.

 امیدوار حاتمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به آنکه عملکرد تیم های رده سنی جوانان با یک پوئن و یا یک خطا به طور کلی دگرگون می شود نوسان فنی در میان آنها زیاد است به همین دلیل این موضوع کار قضاوت را سخت می کند .
وی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا ۱۱ داور حضور دارند که از میان آنها پنج نفر کاندیدای درجه بین المللی هستند، خوشبختانه عملکرد تمامی این داوران تاکنون رضایت بخش بوده است.
 حاتمی گفت:  اگر بخواهیم عملکرد داوران قضاوت کننده در این دوره از مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را مقایسه کنیم باید بگویم که ابراهیم فیروزی داور بین المللی ایران توانسته تاکنون توانمندتر و حرفه ای تر از دیگران سوت بزند این امر باعث می شود تا در بازیهای حساس و سنگین از وی استفاده کنیم.
 وی در خصوص سطح کیفی مسابقات والیبال جوانان آسیا گفت: رقابت ها بسیار تنگاتنگ و فشرده دنبال می شود به هیچ عنوان پیش بینی وضعیت فنی را از تیم های رده سنی جوانان نداشتیم آنها بسیار حرفه ای بازی می کنند تیم ملی ایران  هم خوشبختانه توانست در نخستین دیدار خود مقابل استرالیا با نتیجه سه بر یک پیروز شود در این برد قضاوت داوران نقش بسیار مهمی را داشت.
 حاتمی تصریح کرد: در ست چهارم بازی داور مسابقه خطای ارنج تیم ملی استرالیا اعلام کرد و این امر سبب شد تا تمام پوئن های کسب شده حریف از بین رفته و تبدیل به صفر شود و تیم ملی کشورمان این برد مهم و ضروری را کسب کند امروز هم تیم ملی  با ترکمنستان بازی دارد آنها تیمی توپ گیر و سریع هستند ملی پوشان کشورمان باید برای رسیدن به برد با تمرکز  بالا بازی را دنبال کنند./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.