نوسانات ارزی ثبات بازار مسکن بر هم زد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

رئیس اتحادیه املاک کشوری گفت:‌ نوسانات ارزی سبب افزایش قیمت مصالح ساختمانی و بر هم ریختگی بازار مسکن کشور شده است.

مصطفی قلی خسروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب گفت: ساخت مسکن ویژه و حرکت این بازار iبه سمت ساخت و ساز بیشتر بر رونق مسکن کشور تاثیر گذار بوده است .

وی در ادامه افزود: نوسانات ارزی طی ماههای اخیر ثبات بازار مسکن را که از طریق ساخت مسکن مهر و مسکن ویژه ایجاد شده بود را بر هم زده است.

رئیس اتحادیه املاک کشوری با اشاره iبه اینکه بیش از ۸۰ درصد از مصالح ساختمانی در داخل کشور تولید می شود ، افزود:  جو روانی ایجاد شده ناشی از نوسانات بازار ارز سبب افزایش قیمت مصالح ساختمانی و ایجاد رکود انتظاری در این بازار شده است.

خسروی در خصوص رکود انتظاری ایجاد شده در بازار مسکن گفت: در رکود انتظاری فروشنده با توجه iبه وضعیت بازار قیمت واحد مسکونی خود را تعیین و افزایش می دهد، اگرچه این افزایش قیمت مانع از وجود مشتری می شود ولی فروشنده قیمت واحد خود را تحت هیچ شرایطی کاهش نمی دهد.

خسروی با اشاره iبه تعدیل بازار مسکن با کنترل نوسانات ارزی گفت: تعدیل بازار ارز و نوسانات موجود آرامش را iبه بازار مسکن باز می گرداند.

وی با بیان اینکه مسکن مهر بازار داخلی مسکن را رونق می دهد گفت: پروژه مسکن مهر و رونق و تعدیل بازار داخلی مسکن بسیار اثرگذار بوده است.

خسروی در ادامه اظهار داشت: در صورتی که مسکن مهر ایجاد نشود ثبات داخلی بازار مسکن iبه هم می زند.

رئیس اتحادیه املاک کشوری خاطرنشان نمود: در صورتی که طرح ساخت مسکن مهر  در کشور  اجرایی نمی شد ، قیمت هر واحد مسکونی در میانه شهر iبه ۱۰ میلیون تومان در هر مترمربع می رسید./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.