نوسانات ارزی در تغییر “قیمت مسکن” تأثیرگذار است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با کاهش نرخ ارز قیمت مسکن کاهش و با افزایش نرخ ارز قیمت‌ها افزایش می‌یابد بنابراین ثبات نرخ ارز در آرامش بازار مسکن تأثیرگذار است.

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق افزود: قطعا نوسانات و تغییرات نرخ ارز در بازار مسکن تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در نرخ ارز و طلا به قیمت ثابتی رسیده‌ایم و تغییر و نوسانی نداریم، تصریح کرد: تا پایان سال تغییرات ارزی نخواهیم داشت که بخواهد قیمت‌ها را تحت‌شعاع قرار دهد.

لاهوتی خاطرنشان کرد: قیمت مسکن هر پنج سال در کشورمان افزایش و بعد از آن اصلاح و کاهش می‌یابد همچنان که در سال قبل قیمت مسکن افزایش و در حال حاضر ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده، و حدود ۱۵ درصد دیگر هم امکان کاهش قیمت وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بتا پایان سال هیچ‌گونه افزایش قیمتی در مسکن نخواهیم داشت، بلکه به سمت کاهش قیمت می‌رویم تصریح کرد: مردم نباید نگرانی بابت افزایش قیمت مسکن در سال‌جاری داشته باشند چراکه بازار مسکن روند آرامش را در پی دارد.

**شرایط بازار در جلب متقاضی برای خرید

وی با بیان اینکه چگونگی وضعیت عرضه و تقاضا در روند افزایش و کاهش قیمت مسکن تأثیرگذار است افزود: چنانچه عرضه کم و تقاضا بسیار باشد قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند و اگر عرضه بیش از تقاضا و یا برابر با آن باشد قیمت مسکن کاهش می‌یابد.

لاهوتی با بیان اینکه تعادل بین عرضه و تقاضا در سال ۹۳ در چه وضعیتی باشد افزود: با تولید و عرضه موفق در مسکن قیمت‌ها کاهش خواهد یافت و با عدم موفقیت در تولید و عرضه طبیعتا گرانی در آینده خواهیم داشت.

انتهای پیام/
   


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.