نوسانات تعرفه خدمات موبایلی در بزرگترین اپراتورهای جهان

۱۲ تیرماه ۱۳،

از فوریه ۲۰۲۴ تاکنون بسیاری از اپراتورهای موبایلی تعرفه استفاده از خدمات خود را تغییر داده‌اند که این جریان سبب شده است در بسیاری از کشورها کاربران هزینه کمتری را برای استفاده از خدمات مخابراتی پرداخت کنند.
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics به تازگی گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد هزینه خدمات موبایلی صوتی در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی(OECD) و دیگر نقاط جهان طی فصل قبل تغییرات قابل ملاحظه‌ای یافته است.
 
 
این طور که کارشناسان اعلام کرده‌اند از فوریه ۲۰۲۴ تاکنون که آخرین بررسی در این زمینه انجام شده بود، بسیاری از اپراتورهای موبایلی تعرفه استفاده از خدمات خود را تغییر داده‌اند که این جریان سبب شده است در بسیاری از کشورها کاربران هزینه کمتری را برای استفاده از خدمات مخابراتی پرداخت کنند. اما با این وجود کاربران بعضی کشورها طی فصل قبل با افزایش هزینه استفاده از خدمات موبایلی مواجه بوده‌اند.
 
بیشتر طرح‌هایی که به واسطه آن هزینه خدمات مخابراتی کاهش یافته است به طرح‌های تعرفه‌ای افزوده یا برنامه‌های جایگزین با طرح‌های قبلی مربوط می‌شود که به طور میانگین هزینه استفاده از خدمات مخابراتی را ۳۰ درصد کاهش داده است.
 
با این وجود، در بعضی مواقع اپراتورها طرح‌های ارزان‌قیمت خود را کنار گذاشته‌اند و برنامه‌های مربوط به عرضه خدمات موبایلی با قیمت ارزان را قطع کرده‌اند که این مسئله سبب شده است تا قیمت بسیاری از خدمات مخابراتی در اپراتورهای مختلف جهان افزایش یابد.
 
کارشناسان برای اعلام این نتایج هزینه استفاده از خدمات ۶۸ اپراتور مخابراتی بزرگ جهان را مورد مطالعه قرار دادند و تعرفه‌های ارزان و گران در آن‌ها به دقت بررسی شد.
 
در این بررسی مشخص شد که در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی تعرفه‌های استفاده از خدمات مخابراتی و موبایلی طی فصل قبل به میزان قابل ملاحظه افزایش یافته است.
 
لازم به ذکر است کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی(OECD) شامل استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، شیلی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، لهستان، ایسلند، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، کره، لوگزامبورگ، مکزیک، هلند، نیوزیلند، نروژ، مجارستان، پرتقال، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، بریتانیا و آمریکا می‌شوند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.