نوسان ارز در ایران و کاهش درآمد MTN

خبرگزاری رویترز اعلام کرده که در پی نوسانات نرخ ارز در بازار ایران درآمد شرکت ام.تی.ان آفریقای جنوبی در ایران کاهش یافته است.
به گزارش موبنا، در حالی که شرکت ام.تی.ان آفریقای جنوبی انتظار داشت درآمد کل سالانه اش در ایران با افزایش همراه باشد، اما به دلیل نوسانات نرخ ارز ظاهرا کاهش یافته است.
بر این اساس رویترز اعلام کرده که کاهش ارزش پول ایران ممکن است موجب کاهش ۵ درصد یا بیشتر درآمد کل سالیانه شرکت ام.تی.ان شود.
از سوی دیگر علاوه بر کاهش ارزش پول ایران، شکایت ترکسل از ام.تی.ان و درخواست غرامت چهار میلیارد دلاری و از طرف دیگر فشار تحریم های غرب، پیش بینی می شود که موقعیت این اپراتوری در ایران به خطر بیفتد.
به گفته تحلیلگر ارشد بانک اعتباری سوییس در ژوهانسبورگ پایتخت آفریقا، با پافشاری مقامات ایران بر تثبیت قیمت ارز و نگه داشتن آن حدود ۲۵ هزار ریال، درآمد سالیانه ام.تی.ان در ایران تقریبا به نصف کاهش خواهد یافت. بر این اساس انتظار می رود درآمد کل ام.تی.ان در ایران با کاهش ۵ درصدی همراه باشد.
مدیر امور مالی شرکت ام.تی.ان طی فصل تابستان پیش بینی کرده بود که کاهش ارزش ریال در شش ماهه دوم سال تاثیر عمده ای بر درآمدهای ام.تی.ان خواهد داشت.
از سوی دیگر کارشناس امور دارائی این شرکت اعلام کرده تا زمانی که ام.تی.ان خدمات خود را ارزان ارایه کند، کاهش و افزایش نرخ ارز تاثیری بر درآمد ام.تی.ان نخواهد داشت.
وی همچنین می گوید: ام.تی.ان پروژه های بزرگی در آفریقای جنوبی و نیجریه در اختیار دارد، اما ایران سریع ترین رشد درآمد را برای ام.تی.ان به همراه داشته است.
گزارش ها همچنین حاکی از این مطلب است که سهام شرکت ام.تی.ان اوایل ماه جاری به دلیل نگرانی ها از کاهش ارزش ریال کاهش یافته، اما این شرکت امیدوار است به زودی این کاهش را جبران کند.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.