نوسان ارز VOIP را ۳۰ درصد گران کرد

به دنبال افزایش نرخ ارز، تعرفه های مکالمات تلفن اینترنتی شرکت های VOIP در حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
طالب شرفی یکی از فعالان صنف مکالمات تلفن اینترنتی در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به افزایش نرخ ارز، اظهار داشت: این نوسانات ارزی، شرکت‌های ارایه‌کننده سرویس‌های تلفن بین‌الملل اینترنتی را با مشکل مواجه کرده و ارایه سرویس با قیمت‌های قبلی امکان‌پذیر نیست.
وی با اشاره بیان اینکه بیش از نیمی از هزینه‌های این شرکت‌ها پرداخت به اپراتور بین‌الملل و به صورت دلاری است،ادامه داد: برهمین اساس شرکت های VOIP مجبور شدند، تعرفه سرویس های خود را افزایش دهند.
وی با بیان اینکه تعرفه های شرکت های VOIP در حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده، ادامه داد: تقریبا اختلاف افزایش تعرفه مکالمه بین الملل در شرکت های مختلف این حوزه حدود ۵ درصد است.
وی با تاکید بر اینکه شرکت های VOIP تا زمانی که نرخ دلار۲ هزار تومان بوده سعی کردند که تعرفه مکالمات بین الملل را افزایش ندهند، ولی با رسیدن نرخ دلار به ۳۴۵۰، چاره ای به جزو افزایش تعرفه های مکالمات بین الملل نداشتیم.
شرفی با اشاره به اینکه میزان تعرفه مکالمات بین الملل تلفن همراه با کشورها و اپراتورهای مختلف متفاوت است، ولی تعرفه تلفن ثابت یکسان است، افزود: گرانترین تعرفه مکالمات بین الملل متعلق به کشورهای اروپایی و ارزانترین تعرفه به کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا تعلق دارد.
شرکت‌های ارایه‌کننده سرویس‌های تلفن بین‌الملل اینترنتی بیش از یک سال قیمت‌هایی که با دلار یکهزار تومان محاسبه شده بود را به امید دریافت دلار با نرخ مرجع بدون تغییر و با تحمل ضرر ارایه کرده‌اند. اما با توجه به عدم موفقیت در دریافت دلار با نرخ مرجع و افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت‌ها ناگزیر است.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.