نوسان بهای نفت خام عمان ادامه یافت

بهای نفت خام عمان در اوایل هفته جاری با کاهش بیش از سه دلار به حدود ۹۵ دلار تنزل یافت که این رقم کم ترین نرخ طی سال جاری میلادی می باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از ابوظبی منابع بازار انرژی امارات، نوسان منفی بهای نفت خام عمان را ناشی از نگرانی معامله گران بازارهای نفت آسیا از امکان تصویب ادامه سقف کنونی تولید نفت خام اوپک در نشست امروز این سازمان دانستند.

این منابع یادآور شدند: هم اکنون میزان عرضه نفت خام به بازارهای جهانی کافی بوده که بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است.

این منابع افزودند: نگرانی از فروپاشی منطقه یورو در نتیجه بحران های مالی اسپانیا و یونان از دیگر عوامل تاثیرگذار بوده که موجب کاهش قیمت ها شده است.

سلطان نشین عمان یکی از تولیدکنندگان کوچک غیرعضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به شمار می آید، اما بهای نفت خام صادراتی این کشور، شاخصی برای حدود ۱۲ میلیون بشکه نفتی است که از کشورهای عمده نفتی حاشیه خلیج فارس به آسیا صادر می شود.

بر اساس این گزارش، در پایان معاملات روز پنجشنبه بازار انرژی امارات، بهای یک بشکه نفت خام دبی ۹۴ دلار و ۹۲ سنت و بهای یک بشکه نفت خام مربان ابوظبی ۹۶ دلار و ۹۸سنت برای تحویل در ماه اوت آینده به فروش رسید که نسبت به معاملات قبلی بیش از نیم دلار کاهش نشان می دهد.

همچنین امروز در این بازار با کاهش نسبی ۶۰ سنتی هر بشکه نفت سبک عربی ۹۶ دلار و ۷۸ سنت و نفت سنگین عربی ۹۴ دلار و ۸۳ سنت برای تحویل اوت آینده معامله شد.

خاورم * ۲۰۴۱ *۱۵۱۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۳۳۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.