نوسان قیمت‌ها در بازار خودرو

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

عرضه نشدن خودرو از سوی خودروسازان و کاهش موجودی فروشندگان خودرو سبب شده تا قیمت‌ها در این بازار هرچه بیشتر iبه سمت نوسان میل کند iبه‌گونه‌ای که بعضی فروشندگان قیمت دلخواه خود را برای عرضه این محصولات اعلام می‌کنند.

به گزارش تفسیری خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران  در حال حاضر در محصولات گروه خودروسازی سایپا قیمت سایپا ۱۱۱ iبه حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است البته این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان است.
 
سایپا SL 131 نیز در حالی iبه قیمت حدود ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و SX 131 iبه قیمت حدود ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان iبه فروش می‌رسد که قیمت رسمی SL 131 معادل ۱۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و SX 131 نیز ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین شده است.
 
تیبا نیز در حالی iبه قیمت حدود ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان iبه فروش می‌رسد که قیمت رسمی این خودرو ۱۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان است. قیمت تندر۹۰ مدل E2 پارس خودرو نیز در حالی iبه حدود ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته که قیمت رسمی این خودرو ۲۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان تعیین شده است.
 
مگان ۲۰۰۰ اتومات نیز iبه قیمت حدود ۶۱ میلیون تومان iبه فروش می‌رسد. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو ۴۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان است.
 
ماکسیما نیز در حالی iبه قیمت حدود ۸۵ میلیون تومان در بعضی از نمایندگی‌های فروش عرضه می‌شود که قیمت رسمی این خودرو ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.
 
برخی از نمایندگی‌های فروش قیمت تیانا را نیز حدود ۹۵ میلیون تومان ذکر می‌کنند این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو حدود ۸۰ میلیون تومان است.
 
اما در گروه محصولات ایران خودرو نیز قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ iبه حدود ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو ۱۹ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان تعیین شده است. قیمت مدل تیپ ۶ این خودرو نیز در حالی iبه حدود ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده که قیمت رسمی آن حدود ۲۵ میلیون تومان است.
 
پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V9 نیز در حالی iبه قیمت حدود ۴۲ میلیون تومان عرضه می‌شود که قیمت رسمی این خودرو ۲۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان تعیین شده است. ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V8 نیز در حالی iبه قیمت حدود ۳۲ میلیون تومان عرضه می‌شود که قیمت رسمی آن ۲۲ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان است.
 
اما تندر ۹۰ ایران خودرو در مدل E1 آن iبه قیمت حدود ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مدل E2 نیز ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان iبه فروش می‌رسد. این در حالی است که قیمت رسمی تندر ۹۰ E1 ایران خودرو معادل ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و مدل E2 نیز ۲۱ میلیون تومان تعیین شده است.
 
قیمت پژو ۴۰۵ نیز در حال حاضر حدود ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. البته قیمت مصوب این خودرو ۱۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان تعیین شده است. قیمت پژو پارس سال نیز در حالی iبه حدود ۳۰ میلیون تومان رسیده که قیمت رسمی آن حدود ۲۳ میلیون تومان است.
 
سمند EF7 نیز در حالی iبه قیمت حدود ۲۱ میلیون تومان عرضه می‌شود که قیمت رسمی آن نیز حدود ۲۱ میلیون تومان است.
 
گفتنی است که قیمت‌های یاد شده نسبی بوده و با توجه iبه عدم عرضه از سوی خودروسازان و وجود بعضی ضعف‌های نظارتی با درصدی از نوسان و تفاوت در نمایندگی‌های فروش مختلف همراه است


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.