نوسان نرخ ارز مشکلی در تولید خودرو هیبریدی ایجاد نمی‌کند

مدیر صنایع خودرو ایدرو تاکید کرد:

نوسان نرخ ارز مشکلی در تولید خودرو هیبریدی ایجاد نمی‌کند

عصرخودرو : مدیر صنایع خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: مشکلات ناشی از نوسان و افزایش نرخ ارز بر پروژه تولید نخستین سواری هیبریدی کشور در حال حل شدن است.

به نقل از ایسنا، رضا مفیدی  با بیان اینکه افزایش و نوسان نرخ ارز محدودیت‌هایی را در این پروژه ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: قرار شده معاونت فن‌آوری ریاست‌جمهوری و سازمان گسترش، افزایش هزینه‌های ارزی پروژه تولید خودرو سواری هیبرید را جبران کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل پروژه‌های تحقیقاتی مربوطه در این حوزه، رشد و نوسان نرخ ارز است، بنابراین با توجه به آنکه بیشتر این پروژه‌ها در مراحل نهایی هستند، قرار شد تا حد ممکن ارز مرجع برای این پروژه‌ها تامین شده یا به لحاظ ریالی افزایش هزینه آنها جبران شود.

مفیدی افزود: البته تاکنون مشکل جدی‌ در راه تولید سواری هیبرید ایجاد نشده و این خودرو طبق برنامه نیمه اول سال آینده () به تولید خواهد رسید. برای تولید انبوه این خودرو نیز نیاز به سرمایه‌گذاری توسعه‌ای وجود دارد تا تولید آزمایشی به تولید انبوه تبدیل ‌شود.

مدیر صنایع خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه مشتریان اصلی سواری هیبرید مانند ستاد مدیریت مصرف سوخت و سازمان تاکسیرانی باید سرمایه‌گذاری لازم را برای تولید انبوه سواری هیبرید انجام دهند، خاطرنشان کرد: با توجه به بالاتر بودن قیمت سوا‌ری‌های ‌هیبرید نسبت به نمونه معمولی آنها، این خودروها بیشتر برای استفاده در سیستم حمل و نقل عمومی در کلانشهرها و مناطق دچار مشکل آلودگی هوا مناسب هستند.

چهارشنبه ۱ شهریور   ۹:۱۶


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.