نوستالژی ورود اولین گوشی‌‌های موبایل به ایران

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

۱۹ سال پیش سیم‌کارت به ایران راه پیدا کرد و بسیار زود هم به یک کالای لوکس تبدیل شد. به این بهانه نگاهی کردیم به خاطرات سال‌های نه چندان دور آشنایی با موبایل و اولین مدل‌های گوشی که به ایران وارد شد.
 
 
۱۹ سال پیش در روز ۱۹ مرداد ۱۳۷۳ برای اولین بار سیم‌کارت‌ وارد ایران شد. اولین سیم‌کارت‌ها به دست نفراتی در نهاد ریاست جمهوری رسید و این وسیله تازه بسیار زود به یک کالای لوکس در ایران تبدیل شد.
 
امروز دیگر  ورود سیم‌کارت به ایران و به طبع ورود گوشی‌‌های موبایل به کشور به یک نوستالژی تبدیل شده است.
 
گوشی‌هایی که آن زمان مردم در دست می‌گرفتند تنها امکانات تماس و پیامک داشت و بسیار متفاوت با مدل‌های امروزی بوده‌اند.
 
امروز به بهانه نوزدهمین سال ورود سیم‌کارت و گوشی به ایران، خاطرات سال‌های نه چندان دور آشنایی با موبایل و گوشی و اولین مدل‌های گوشی که به ایران وارد شد را از نظر گذرانده‌ایم.
 
زیمنس s4
 
زیمنس s6
 
HC 1000 آلکاتل
 
از دیگر گوشی‌هایی که ایرانی‌ها موبایل را با آنها شناختند مدل‌های HC 600، HC 800 و HC 1000 آلکاتل بود. از آنجا که شباهت‌های ظاهری این مدل‌ها بسیار بود مدل پیشرفته‌تر HC 1000  به نمایندگی از باقی مدل‌ها آورده شده است.
 
مدل‌‌‌هایی از برند اریکسون نیز نقش پررنگی در آشنایی ایرانی‌ها با موبایل داشتند. در این برند جند مدل با «در باز شو» برای مردم احساس تازه و جذابیت بسیاری ایجاد کرده بود. از این برند چند مدل بسیار شبیه به هم به بازار آمده بود که به دو مدل از آنها اشاره شده است. سایر مدل‌ها نیز با اسم متفاوت بسیار به این دو مدل نزدیک است.
 
GH388 اریکسون
 
GF337 اریکسون
 
در گرماگرم تب و تاب موبایل در ایران، برند نوکیا در کنار برندهای زیمنس و اریکسون، یکی از برندهای محبوب بین ایرانی‌ها بود.
 
چند مدل از این برند بسیار بین جوان‌‌ها محبوب شد تا جایی که تقریبا تمام کسانی که در آن دوره بوده‌اند، این مدل را به خاطر می‌آورند.
 
۲۱۱۰ نوکیا
 
نوکیا ۸۱۱۰
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.