نوشته ای برای خط ها و جریانها : اجلاس تهران فرصت تاریخی ایرانمان است

این روزها رسم بر آن است که دوربین ها بیش از آنکه بر میزها و صندلی ها خیره شوند،نظاره گر کوچه ها و خیابان ها هستند.چهره ایران را تنها اتاق های همفکری و دکورهای سالن ترسیم نمی کند بلکه آنچه در کوچه و خیابان های شهر می گذرد نیز این چهره را نقاشی خواهد کرد و چه کسی است که بخواهد خطی بر این چهره ببیند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از سرزمین خبر، اجلاس جنبشی با ۱۲۰ عضو مستقل که پس از سازمان ملل متحد،بزرگترین سازمان بین المللی محسوب می شود در هر کشوری برگزار شود نگاه ها را خیره خود می کند.حال اگر میزبان  این جلاس کشوری باشد که به روایت دوست و دشمن در بزرگترین تحولات خاورمیانه تاثیر گزار بوده است،حساسیت ها دو چندان می شود.
برگزاری شانزدهمین اجلاس غیر متعهدها به میزبانی تهران از چنان اهمیتی برخوردار است که رئیس سازمان ملل متحد را علیرغم حمایت هایش از تحریم های یکجانبه علیه ایران برای حضور در این اجلاس وسوسه میکند. سخنگوی بان کی مون در نشستی خبری در مقر سازمان ملل متحد  گفت:« آقای بان با شرکت در این اجلاس از این فرصت استفاده می کند تا بتواند با سران بسیاری از کشورها از جمله مقام های ایرانی درباره مسائل جهانی همچون کنفرانس ریو ۲۰+دیدار و گفت و گو کند.»
حضورقطعی ۱۰۰کشور جهان،باردیگر بی اعتباری برخی تصمیمات شورای امنیت در جامعه جهانی را به رخ می کشد.آنچنان که علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در مصاحبه با مهر گفت:« در شرایطی که آمریکایی ها و همپیمانان آنها تلاش گسترده ای را  برای انزوای جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاسی جهان به کار گرفتند ریاست ایران بر بزرگترین مجموعه سیاسی جهان خط بطلانی بر تلاش های آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و نشان می دهد توطئه های استکبار علیه کشورمان اثری ندارد.»
 اجلاس غیر متعهدها حساسیت کنونی اش را تنها مدیون نقش آفرینی های میزبان خود نیست بلکه تغییر در زمین بازی خاورمیانه و سرگیجه اسرائیلی ها از انقلاب های منطقه  نیز بر اهمیت آن افزوده است.
امروز گفتمان مقاومت در حالی به گفتمان مسلط خاورمیانه تبدیل شده است که اسرائیل بیش از هر زمانی نگران دوستی های از دست رفته خود است.
ایرانیان در جهان به  مهمان نوازی شهره اند  و این روحیه نوید برگزاری اجلاسی شکوهمند در سطح جهان را می دهد .
اما کم نیستند کسانی که نگران شیطنتها  فرصت سوزی ها در این اجلاسند ،‌آنگونه که احمد خاتمی ،‌ امام جمعه موقت تهران هم به این موضوع اشاره می کند .
‌همایش های اینگونه در هر نقطه جهان که برگزار شود سیلی از دوربین ها و خبرنگاران کنجکاو را به کشور میزبان می کشاند.این روزها رسم بر آن است که دوربین ها بیش از آنکه بر میزها و صندلی ها خیره شوند،نظاره گر کوچه ها و خیابان ها هستند.چهره ایران را تنها اتاق های همفکری  و دکورهای سالن ترسیم نمی کند بلکه آنچه در کوچه و خیابان های شهر می گذرد نیز این چهره را نقاشی خواهد کرد و چه کسی است که بخواهد خطی بر این چهره ببیند؟

بر همه ماست ،‌از هر خط و ربط و  جناح و جریانی ،‌اگر آبروی ایران و ایرانی برایمان مهم  است ،‌اگر مدعی هستیم  که  تا کنون هرچه گفته ایم و هرچه کرده ایم برای  عزتمندی ایرانمان است ،‌ به یاد بیاوریم که  این روزها  این کهن دیار کانون توجه جهانیان است ، دولت  اکنون  بار سنگین  میزبانی از ۱۲۰ کشور بزرگ و کوچک را بر دوش دارد ،‌ مباد این روزها باری تازه شویم ؟ دست  های ما در دست یکدیگر و  همت برای  به آرامی برگزار شدن  اجلاس  وظیفه همه ماست ،‌ امنیت و نظم  پایتخت  و زیبایی شهر و فرهنگمان  ،‌اندوخته ای است که باید  به جهان مخابره کرد …  رنگها همه در سایه   سبز و سپید و سرخی که  افتخار همه ماست رنگ می بازند ،‌ آن همه  تفاخر تمدن هزاران ساله مان را بیاد بیاوریم و برای ایران ، این فرصت تاریخی  را پاس بداریم ! 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.