نوشیدنی هایی که شما را بیدار نگه می‌دارد

۲۰م آذر ،

زمانی که شما تا دیروقت مشغول انجام کارهای عقب افتاده و یا خواندن درس برای امتحان میباشید، صبح روز بعد برای برخواستن از خواب با مشکل مواجه خواهید بود.

ممتازنیوز: این که فردی بخواهد از خواب اجتناب کند، برای بدن ضرر دارد، اما گاهی اشخاص برای انجام کارهای مهم مجبور به مبارزه با خواب می شوند.

زمانی که شما تا دیروقت مشغول انجام کارهای عقب افتاده و یا خواندن درس برای امتحان میباشید، صبح روز بعد برای برخواستن از خواب با مشکل مواجه خواهید بود. در اینجا چند نوشیدنی را برای مبارزه ساده تر با خواب و داشتن خوابی کم تر و سبک تر به شما پیشنهاد می کنیم، البته توجه کنید که استفاده بیش از اندازه از این نوشیدنی ها اصلا برای بدن و سلامت شما مناسب نیست.

۱- قهوه

قهوه داغ، یکی از بهترین نوشیدنی ها ی کافئین دار برای مشتاقان و علاقه مندان به بیداری رز شب است. البته نوشیدن مداوم قهوه سبب واکنش مغز شما شده و اثر کم خواب کردن آن را از بین می برد و آن را صرفا به یک نوشیدنی انرژی زا برای شما تبدیل می کند. قهوه نوشیدنی سالمی است که کالری بالایی نداشته و سبب افزایش وزن در شما نمی شود.

۲- شکلات داغ

نوشیدنی های شکلاتی به همراه شیر، به بیدار ماندن شما کمک می کند. دوپامین محرک قدرتمندی است که در اثر خوردن نوشیدنی های شکلاتی در بدن شما به وجود آمده و سبب از بین رفتن خواب آلودگی تان می گردد. این نوشیدنی ها همچنین سبب افزایش شادی در روحیه شما خواهد شد.

۳- چای جینسینگ

این نوشیدنی با برندهای مختلف در بازار یافت می گردد. البته باید توجه کنید که جملات تبلیغاتی بسیار مهم نیستند و مهم تر از آن ها هدف شما است. این چای انرژی شما را برای یک شب بی خوابی تامین می کند اما مصرف مداوم آن مانند نوشابه های انرژی زا سبب بروز مقاومت بدن شما به اثرات آن خواهد شد.

۴- آب سرد

آّب سرد ارزان ترین، سالم ترین و به صرفه ترین راه برای شب بیداری می باشد. اگر قرار است یک شب طولانی را برای انجام کاری بیدار بمانید، می توانید یک بطری آب فوق العاده سرد در کنارتان قرار داده و بعضا نیز گاهی کمی از آن را به صورت خود بپاشید. این روش ضد خواب سبب نیاز بیش تر شما به دستشویی رفتن نیز خواهد شد، که این مساله نیز، از مسائلی است که به بیدار ماندن اشخاص کمک می کند.

قدس آنلاین


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.