نوعی آنتی‌بیوتیک جدید از سوسک‌ها

سلامت > تحقیقات– در بدن سوسک‌ها نوعی میکروب وجود دارد که می‌تواند منبع غیر مستقیم یک نوع آنتی بیوتیک جدید برای انسان‌ها باشد

به گزارش مهر، سوسک‌ها میزبان نوعی حشرات انگلی هستند که روزهای شکل گیری خود را با تغذیه از باکتری‌های پنهان از درون بدن سوسک‌ها می‌گذرانند.

محققان کشف کرده‌اند که این حشرات دارای مواد شیمیایی مخفی هستند که اندام‌های داخلی غیربهداشتی سوسک را بهداشتی می‌کند. این مواد شیمیایی میکروب کش در نهایت می‌تواند برای انسان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

گوردون هرزنر از دانشگاه رزنبرگ آلمان اظهار داشت که این انگل‌ها برای رشد سوسک‌ها تنها منبع غذایی و گهواره‌ای برای رشد و پرورش هستند.

این گهواره نیاز به یک پاک کننده خوب دارد چرا که سوسک‌ها عمر خود را با گذراندن در نقاط غیر بهداشتی می‌گذرانند، نقاطی که در آن به وفور میکروب، قارچ و ویروس یافت می‌شود که می‌تواند هم انسان و هم این حشره انگلی را بیمار کند.

هرزنر اظهار داشت: درحالی که بهداشت این انگل جوان ممکن است چالش برانگیز باشد اما آنها نیز با همان مشکلاتی رو به رو هستند که ما تجربه می‌کنیم. این حشره باید نخست مراقب باشد که غذایش توسط میکروب‌ها از بین نرود و در مرحله بعدی خود را از بیماری‌های ناشی از تغذیه ناسالم حفظ کند.

درحالی که این انگل راه خود را به بدن پر میکروب سوسک باز می‌کند میزان قابل توجهی از یک مایع شفاف تولید می‌کند.

هرزنر و همکارانش در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که این مایع دربرگیرنده ترکیبی از مواد ضدمیکروبی است. این مایع داخل بدن سوسک را پاک می‌کند تا بدن میزبان سالم و عاری از میکروب بماند.

یکی از این مواد شیمیایی با میکروب‌هایی مبارزه می کنند که موجب سل می‌شود و دیگری دامنه وسیعی از فعالیت‌های ضد میکروبی قارچی و ویروسی چون هپاتیت C دارد.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.