نوکیا ۸۰ درصد سهم جهانی گوشی‌های ویندوزی را در دست دارد

۲۶فروردین۱۳، خبرگزاری‌ها- ۸۰ درصد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۸ در اختیار نوکیا است.

شرکت نوکیا به بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند ویندوزی تبدیل شده است و این طور که خبرها تازه نشان می‌دهند، ۸۰ درصد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۸ در اختیار نوکیا است.

به گزارش فارس به نقل از سی‌کینگ‌آلفا، انتشار یافتن این خبر سبب شد تا ارزش سهام نوکیا طی چند روز قبل در تالارهای بورس افزایش یابد. بسیاری از سرمایه‌گذاران بر این باورند که پس از یک دوره رکورد و سقوط در بازار جهانی، این اتفاق می‌تواند بار دیگر نوکیا را زنده کند.

این طور که خبرها رسیده نشان می‌دهند، ارزش هر سهم نوکیا در تالار بورس در تاریخ ۲ ژانویه سال جاری ۴٫۱۱ دلار بود که این رقم در تاریخ اول آپریل با کاهش ۲۰٫۶۸ درصدی به ۳٫۲۶ دلار رسید تا بر این اساس ارزش هر سهم نوکیا به کمترین میزان خود در ۱۰ سال قبل برسد.

بررسی‌ها نشان داده است که Lumia 920 محبوب‌ترین گوشی هوشمند نوکیا محسوب می‌شود که ۱۴ درصد بازار جهانی این شرکت فنلاندی در اختیار این گوشی هوشمند ویندوزی است. همچنین باید اعلام کرد که برای گوشی هوشمند Lumia 800 نیز سهم مشابهی اعلام شده است.

در رتبه دوم لیست محبوب‌ترین گوشی‌های نوکیا Lumia 710 با ۱۳ درصد قرار دارد که پس‌ از آن به ترتیب گوشی‌های Lumia 610 و Lumia 820 با ۱۱ و ۸ درصد قرار گرفته‌اند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.