نوکیا۱۱۰۰ پرفروش‌ترین گوشی تاریخ شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

nokia 1100.jpg

شرکت نوکیا حدود یک دهه قبل گوشی معمولی را با نام Nokia 1100 روانه بازار کرد که هم‌اکنون این محصول عنوان پرفروش‌ترین گوشی تاریخ را به خود اختصاص داده است.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گوشی Nokia 1100 اولین بار در آگوست ۲۰۰۳ معرفی شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون دستگاه از این گوشی در سراسر جهان فروخته شده است. شرکت نوکیا در می ۲۰۰۷ اعلام کرد که فروش این محصول از مرز ۲۰۰ میلیون عدد هم قبل است و پس از آن مجموع فروش این گوشی معمولی به ۲۵۰ میلیون دستگاه رسید که البته هم اکنون چند سالی می‌شود که نوکیا تولید این محصول را متوقف کرده است.
 
زمانی که این گوشی وارد بازار شد ۱٫۲ میلیارد مشترک تلفن همراه در سراسر جهان وجود داشت و نوکیا در آن موقع پیش‌بینی کرده بود که مجموع مشترکان تلفن‌همراه جهان تا سال ۲۰۰۸ میلادی به ۲ میلیارد نفر برسد. این روزها گفته می‌شود که شمار مشترکان تلفن‌همراه جهان از مرز ۶ میلیارد نفر هم فراتر رفته است و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.
 
شرکت نوکیا در نوامبر ۲۰۰۵ با انتشار یافتن بیانیه‌ای اعلام کرد که موفق به فروش بیش از یک میلیارد دستگاه تلفن‌همراه شده است و این در حالی بود که Nokia 1100 آن روزها در اوج محبوبیت خود به‌سر می‌برد.
 
این گوشی محبوب در یک کارخانه آلمانی در شهر بوخوم تولید می‌شد و در سال ۲۰۰۹ قیمت آن در بازار سیاه بسیار افزایش یافته بود. با همین اتفاق خبرهای انتشار یافت که نشان می‌دهد نبود سیستم امنیتی قوی در این گوشی سبب می‌شود تا هکرها به راحتی به سیم‌کارت کاربران دسترسی داشته باشند. با این خبر کم‌کم از محبوبیت Nokia 1100 کاسته شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.